ניצחון לתושבי הצפון הישן - מכה לבוימלגרין: עיריית ת"א ממליצה להקטין המגדל במתחם אסותא ב-13 קומות

לפני פחות מחודש אמר מנכ"ל החברה, גיל טובול, למשקיעים מודאגים באסיפת האג"ח: "אנו מסתמכים על מימוש של נכסים, על מתחם אסותא בשנת 2009 ועל הזרמת הון של בעלים"

עיריית תל אביב ממליצה להקטין את המגדל המתוכנן במתחם בית החולים אסותא ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, כך שהוא יתנשא לגובה של 25 קומות בלבד, זאת לעומת המלצתה הקודמת שאישרה מגדל ענק של 38 קומות ו-160 מטר. בכך נרשם ניצחון ביניים לתושבי האזור שעמדו בראש המאבק להקמת מגדל שלטענתם אינו מתאים למרקם העירוני של הצפון הישן של ת"א.

עיריית תל אביב קיבלה חלק מ-300 ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית הקודמת וממליצה לוועדה המחוזית להקטין את זכויות הבנייה למגורים מ-19 אלף מ"ר בתוכניות המופקדות, ל-15 אלף מ"ר בלבד (שטחים עיקריים למגורים).

יחד עם זאת, העירייה המליצה להקטין את היקף השימור ולבטל את שימורו של מבנה האשפוז הממוקם בלב המתחם.

צמצום זכויות הבנייה במתחם הוא מכה כואבת לחברת בוימלגרין קפיטל שבשליטת שעיה בוימלגרין. החברה רכשה את המתחם באפריל 2006 תמורת 52 מיליון דולר, מחברת מירג' שבבעלות איש העסקים גד זאבי, וקבוצת דג הכסף, שבבעלות דני גולדשטיין ויקי דוניץ.

לפני מספר שבועות מכרה בוימלגרין 50% מזכויותיה במתחם לחן למדן, בעל השליטה בחברת למדן אחזקות.

בוימלגרין קפיטל הזקוקה למזומנים סמכה על המתחם כאחד מהמקורות למימוש בתקופה הקרובה. לפני פחות מחודש אמר מנכ"ל החברה, גיל טובול, למשקיעים מודאגים באסיפת האג"ח: "אנו מסתמכים על מימוש של נכסים, על מתחם אסותא בשנת 2009 ועל הזרמת הון של בעלים".

חשוב לציין כי מדובר בהמלצות של הצוות המקצועי בראשות מהנדס העיר שהועברו לקראת דיון הצפוי בבפרואר בוועדה המקומית שתגיש את המלצותיה לוועדה המחוזית, והאחרונה היא אשר תקבל את ההחלטה הסופית.

האם עיריית ת"א משנה את מדיניות הבנייה? כזכור, בתחילת החודש החליטה הוועדה המקומית לבטל תוכנית להקמת מגדל מגורים בן 20 קומות ברחוב פינסקר בעיר. אולם דורון ספיר, יו"ר הועדה המקומית לתכנון ולבנייה, אמר ל"גלובס" כי "אין מדובר בשינוי מדיניות לעניין המגדלים. כל מקרה נבחן לגופו לאור ההתנגדויות וההשפעה על הסביבה. המדיניות עצמה תשוקלל במסגרת תוכנית המתאר שאנו מכינים". *