גאון בית השקעות: "המרווח בתל-בונד 20 הגיע ל-3.4% - ולכן מומלץ לשקול השקעה באג"ח קונצרניות בדירוגים גבוהים"

עוד מציינים הכלכלנים כי המרווח של 3.4% בתל בונד 20 ו-5.9% בתל בונד 40 ; האג"ח הממשלתית-שקלית הארוכה מסדרה 0217 מגלמת ירידת פרמיית הסיכון של ישראל לרמה של 2.3%

"למרות מדד דצמבר, שהיה גבוה מהציפיות, עיקרי הסעיפים במדד, להוציא סעיף הדיור, ירדו בחוזקה, ולכן הנגיד ימשיך לדעתנו בתהליך הורדת הריבית", כך כותבים כלכלני גאון השקעות בסקירתם השבועית.

ראשית, מציינים בגאון השקעות כי בשבוע הקודם, האג"חים הממשלתיות השקליות נסחרו בעליות שערים חדות של עד 3% בסדרה הארוכה ביותר של השחר. התשואה לפדיון באג"ח הממשלתי ל-10 שנים (ממשלתית שקלית לא צמודה מסדרה 0217) ירדה מרמה של 5.12% לרמה של 4.67% במונחים שנתיים, בעוד שהתשואה על האג"ח האמריקני ל-10 שנים ירדה מרמה של 2.41% לרמה של 2.3%. פרמיית הסיכון של ישראל, אשר מבטאת את הפער בין התשואה השקלית לאמריקנית, ירדה חדות בשבוע האחרון ל-2.3%.

במצב הנוכחי, הכלכלנים ממליצים לקצר את המח"מ (משך חיים ממוצע עד להחזר ההשקעה במלואה הן מפרעונות קרן והן מפרעונות ריבית, ש"ח) ולהתמקד במח"מ השקליות ל-3 שנים, נוכח חוסר האטרקטיביות של המק"מים המגלמים תשואה של 1.6% בלבד והסיכון בשקליות הארוכות - בשל היקף ההנפקות, הצפוי לגדול. עם זאת, בשבועות הקרובים, ככל שיעלו התשואות באג"ח השקליות, הם סבורים שיש לבחון חזרה לאג"ח השקליות הארוכות (סביב תשואה שנתית של 6% ומעלה באג"ח ל-10 שנים).

בגאון השקעות מציינים כי בניגוד לתחזיות המוקדמות, שניבאו ירידה של 0.4%-0.8%, מדד המחירים לצרכן לדצמבר הפתיע וירד ב-0.1% בלבד. האינפלציה ב-2008 הסתכמה ב-3.8% והחטיאה שוב את יעד האינפלציה של הממשלה (1%-3%). בהסתכלות קדימה, מדד ינואר צפוי לרדת ב-0.8% בגלל איחור בהשפעה של מחירי הדיור. האינפלציה השנתית הנגזרת משוק ההון עומדת נכון לכתיבת שורות אלו על 0.25%- בשנתיים הקרובות, ואילו לטווח הבינוני (סביב 3-4 שנים) מגולמת אינפלציה חיובית של 0.75% לשנה.

על אף כי האג"ח הצמודות-הממשלתיות הבינוניות נראות אטרקטיביות בתשואות הנוכחיות (סביב 2.1% ריאלית), כלכלני גאון השקעות סבורים כי המדדים הבאים יפתיעו, כאמור, לרעה. בתוך האפיק הצמוד, הם ממליצים לנצל את התשואות הגבוהות בהן נסחר האג"ח הקונצרניות ולשקול השקעה באג"חים בדירוגים גבוהים, שהינן אטרקטיביות נוכח מרווח של 3.4% בתל-בונד 20. למשקיעים הנועזים יותר, מומלץ לנצל את המרווח הגדול בתל בונד 40 העומד על 5.9%, אם כי יש לקחת בחשבון שמדובר בלא מעט אג"ח של חברות נדל"ן.

אשר לשוק המט"ח, בתקופה הקרובה, צופים הכלכלנים כי הדולר ימשיך להיות מושפע מהתנהגותו בעולם. מבחינה טכנית, רמת ההתנגדות 3.88-3.9 שקלים עדיין מקשה על הדולר להתחזק, ולכן השבוע, ככל הנראה, החולשה שוב תשלוט בדולר, והוא צפוי לחזור לרמות של 3.75-3.76 שקלים, כאשר תיתכן אף חזרה לרמת התמיכה של 3.65-3.7 שקלים לדולר לקראת סוף השבוע, או בשבוע הבא. לטווח ארוך, כלכלני גאון השקעות אנו עדיין לונג על הדולר, ותחזיתם לטווח של החודשים הקרובים נותרה על 4.35 שקלים לדולר (סוף רבעון ראשון של 2009).

[לאתר אפיקים סולידיים]