המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים מגדיל את השקעתו ב"ניו יורק טיימס"

המהלך יעניק למו"לית העיתון, שנקלעה לקשיים, הזרמת מזומנים חיונית שתאפשר לה לפרוע חובות

חברת ניו יורק טיימס, המו"לית של העיתון "ניו יורק טיימס", תגייס מאות מיליוני דולרים מהמיליארדר המקסיקני קרלוס סלים. כך אמר אתמול (שבת) לרויטרס מקור המקורב להנהלת העיתון. המהלך יעניק למו"לית, שנקלעה לקשיים, הזרמת מזומנים חיונית שתאפשר לה לפרוע חובות.

החברה, שמוציאה לאור גם את בוסטון גלוב ועיתונים אחרים בארה"ב, מתמודדת עם ירידה חסרת תקדים בהכנסות הפרסום, שצנחו לשפל שכמותו לא נראה מעולם בקרב מו"ליות של עיתונים. לדברי המקור, תעניק החברה לסלים, שכבר מחזיק בה 6.4%, מניות מועדפות שאינן מקנות לבעליהן זכות הצבעה, אך מניבות דיבידנד שנתי.

הזרמת ההון תאפשר לחברה לפרוע חובות בסך 400 מיליון דולר בקו אשראי שיפקע במאי. מניית החברה איבדה 70% מערכה לעומת השיא בסך 21.14 דולר שרשמה באפריל 2008, ושלשום (ו') היא נסחרה ב-6.41 דולר. לפני שבע שנים נסחרה המניה ביותר מ-50 דולר.

בספטמבר 2008 עמד שווי אחזקתו של סלים בחברה על 128 מיליון דולר. מאז התכווץ הסכום הזה ל-58 מיליון דולר. בזמנו תיאר סלים את השקעתו בחברה כמהלך פיננסי, ולא כהשקעה אסטרטגית.

סלים בן ה-68 הפך לאחד מהאנשים העשירים בעולם הודות להימורים כבדים על חברות שנקלעו לקשיים. אשתקד הוא הגדיל את ל-18% אחזקתו בקמעונאית מוצרי המותרות האמריקנית, זאקס, והפך לבעל המניות הגדול של החברה.

אימפריית העסקים של סלים כוללת את ענקית הסלולר מוביל, את חברת הטלפון הממשלתית לשעבר של מקסיקו, טלפונוס דה מקסיקו, את הקונגלומרט הפיננסי גרופו פיננסיירו אינבורסה, וכן חנויות כלבו, מסעדות ויצרניות סיגריות, מרצפות וחלקי חילוף לרכב.

בשבוע הבא תתכנס מועצת המנהלים של הניו יורק טיימס לישיבה מיוחדת כדי לדון בעסקה המתגבשת.

הידיעה התפרסמה לראשונה ב"וול סטריט ג'ורנל". אחת מדוברות ניו יורק טיימס סירבה להגיב.