ההפסד הגדול ביותר בהיסטוריה התאגידית של בריטניה: רויאל בנק אוף סקוטלנד דיווח על הפסד של 30 מיליארד דולר

[למדור שוקי עולם] המניה נופלת ב-23.5% בלונדון ; במסגרת תוכנית חילוץ חדשה, עליה הודיעה היום ממשלת בריטניה, צפויה הממשלה להגדיל את אחזקותיה ברויאל בנק אוף סקוטלנד ל-70% מ-58% בתמורה לכ-5 מיליארד ליש"ט

רויאל בנק אוף סקוטלנד דיווח היום כי הפסדיו בשנה החולפת הסתכמו ב-20 מיליארד ליש"ט שהם כ-30 מיליארד דולר - זהו ההפסד הגדול שהציגה חברה כלשהי בהיסטוריה של בריטניה, כולל ההפרשות האדירות שביצע הבנק כחלק מרכישתו חלקים ב-ABN אמרו בשנת 2007.

RBS דיווח כי תנאי האשראי והשוק החריפו עוד במהלך הרבעון הרביעי וכי הוא צפוי לדווח על הפסד לפני הפרשות למוניטין שיגיע לטווח שבין 7-8 מיליארד ליש"ט. הבנק פרסם אזהרת רווח לפיה הוא עלול להפסיד עד 28 מיליארד ליש"ט (41.6 מיליארד דולר) בסיכום התוצאות השנתיות שיתפרסמו בסוף פברואר.

במסגרת תוכנית חילוץ חדשה, עליה הודיעה היום (ב') ממשלת בריטניה, צפויה הממשלה להגדיל את אחזקותיה ברויאל בנק אוף סקוטלנד ל-70% מ-58% בתמורה לכ-5 מיליארד ליש"ט, וזאת בדרך של החלפת מניות הבכוררה שבידי הממשלה במניות רגילות של הבנק.

בעלי המניות יוכלו לרכוש מניות חדשות של RBS במחיר קבוע של 31.75 פני למניה המשקפים הנחה של 8.5% ממחיר הנעילה של המניה ביום שישי. גיוס ההון יגדיל את ליבת יחס הלימות ההון הראשוני של הבנק בכמעט 1% לבין 6.9% ל-7.4%.

הבנק הודיע כי הוא "עובד באינטנסיביות על אסטרטגיה חדשה המבוססת על מבנה חדש של המאזן, המודל העסקי, ההנהלה והתרבות התאגידית". הבנק יחשוף חלק נכבד מהאסטרטגיה החדשה עם פרסום התוצאות השנתיות ב-26 לפברואר.