עוד יהלומן קורס - עדי לגזיאל לא מצליח לעמוד בהחזרי החוב

בחודשים האחרונים היו מספר מקרים של פשיטות-רגל של יהלומנים, על רקע ירידה חדה בהיקף המכירות במקביל לירידת מחירים

היהלומן עדי לגזיאל נקלע לקשיים ולא מצליח להחזיר חובות. היום כינסה הנהלת הבורסה את כל הנושים להם חייב היהלומן כספים. על פי הערכות מדובר בסכום של כמעט חצי מיליון דולר ובנוסף לגזיאל חייב עוד כ-1.2 מיליון דולר לאחד הבנקים.

סך היקף האשראי של סקטור היהלומנים ירד בחודשים האחרונים מ-2.4 מיליארד דולר ל-2 מיליארד דולר. למרות שהסכומים נראים גבוהים, הענף בישראל ממונף פחות מאשר במדינות אחרות בעולם בתחום היהלומים.

בחודשים האחרונים המשבר העולמי פגע גם בתחום היהלומים ונרשמה ירידה חדה בהיקף המכירות כמו גם ירידת מחירים. כתוצאה מכף נרשמו מספר מקרים של פשיטות רגל וסכסוכים בין יהלומנים המגיעים לטיפול של הבוררות בבורסה.

הנהלת הבורסה, שבראשה עומד אבי פז, מנהלת בחודשים האחרונים מלחמה עיקשת כנגד החייבים במטרה לשמור על יחסי אמון בין חברי הבורסה. היום בצהריים התכנסו הנושים והנהלת הבורסה מסייעת להם משפטית וכספית.

המטרה במקרים מסוג זה, לנסות להחזיר לנושים את מלוא החוב ובמקביל להזהיר יהלומנים אחרים שלא יפגעו וכך לשמור על היציבות של הבורסה.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה שהסחר ביהלומים ב-2008 ירד ב-8.4% בייבוא וירד ב-8.3% בייצוא. יצוא היהלומים (מלוטשים וגולמיים) הסתכם ב-9.6 מיליארד דולר לעומת 10.5 מיליארד דולר ב-2007. יבוא יהלומים (גולמיים ומלוטשים) הסתכם בשנת 2008 ב-8.8 מיליארד דולר לעומת 9.6 מיליארד דולר בשנת 2007.