אזהרת הכנסות לאי.סי.טל: לא תעמוד בתחזית המונמכת

הכנסותיה ברבעון הרביעי של 2008 יסתכמו ב-4.5 עד 4.8 מיליון דולר ; "אנחנו מאוכזבים מההכנסות שלנו ברבעון הרביעי, אבל אנחנו עדיין בטוחים בפוטנציאל העסקי שלנו לטווח הארוך", אמר מנכ"ל החברה, איציק ווינשטיין

3 שבועות לאחר סוף 2008, כאשר החברות הראשונות מתחילות לפרסם את דו"חות הרבעון הרביעי והשנה כולה, עדיין ניתן למצוא חברות שנזכרות לפרסם אזהרת רווח. חברת אי.סי.טל , המספקת לחברות טלפוניה פתרונות לניהול ומעקב אחר הכנסותיהן, מודיעה בעדכון למשקיעים, כי לא תעמוד בתחזית ההכנסות השנתית שלה. החברה גם עדכנה את המשקיעים לגבי גובה ההפסד הצפוי ברבעון.

"אנחנו מאוכזבים מההכנסות שלנו ברבעון הרביעי, אבל אנחנו עדיין בטוחים בפוטנציאל העסקי שלנו לטווח הארוך", אמר מנכ"ל החברה, איציק ווינשטיין.

לפי אזהרת הרווח, הכנסותיה של אי.סי.טל ברבעון הרביעי הסתכמו ב-4.5-4.8 מיליון דולר, מה שיביא אותה לסיים את 2008 עם הכנסות של 24.7-25 מיליון דולר. החברה הקטנה מראש-העין הייתה זקוקה להכנסות של 5.8-7.8 מיליון דולר ברבעון על מנת לעמוד בתחזית ההכנסות השנתית שלה, שעמדה על 26-28 מיליון דולר. אמנם בסוף הרבעון השלישי עדכנה אי.סי.טל את תחזית ההכנסות שלה כלפי מטה, אך כעת מתברר כי היא לא עמדה גם בתחזית המונמכת.

ההאטה העולמית ותנודות המטבע

בשורה התחתונה, צופה כעת אי.סי.טל כי ברבעון הרביעי היא תרשום הפסד Non-GAAP (הפסד בנטרול הפחתות, הוצאות חד-פעמיות וחלוקת אופציות לעובדים) של 17-19 סנט למניה. בסיכום שנתי, מוערך ההפסד Non-GAAP של החברה ב-42-44 סנט למניה.

לחברה לא הייתה תחזית מוקדמת לשורה התחתונה, והיא גם לא פרסמה היום עדכון לגבי השורה התחתונה שלה במונחי GAAP (לפי עקרונות החשבונאות המקובלים, מבלי לנטרל פריטים מיוחדים).

לטענת אי.סי.טל, פספוס התחזיות נגרם בשל השפעה חמורה מהצפוי של ההאטה העולמית, ובשל תנודות בשערי המט"ח בעולם - בעיקר תנודות של הליש"ט והאירו מול הדולר, שפגעו בשורה העליונה שלה. בנוסף מציינים בחברה את הדחייה בהשלמתו של "פרויקט גדול במיוחד". "אנחנו מאמינים שההכרה בהכנסות מן הפרויקט הספציפי הזה תתרחש במהלך השבועות הקרובים", ציין ווינשטיין בהודעת החברה.