פשרה: אמנון הלפר ישלם לקווי אשראי 150 אלף שקל לסילוק התביעה נגדו

פרשת קריסת קווי אשראי ובריחתו מהארץ של בעל השליטה, יובל רן, תוך הותרת חובות של מאות מיליוני שקלים, הסעירה את שוק ההון בשנות ה-90

אמנון הלפר, ממקורבי קבוצת קווי אשראי שקרסה בשנות ה-90, ישלם לקופת הכינוס של הקבוצה 150 אלף שקל בלבד. כך נקבע בהסכם פשרה בין הלפר לבין מפרקי הקבוצה, רו"ח חיים רבינוביץ ועו"ד יצחק מירון.

פרשת קריסת קווי אשראי ובריחתו מהארץ של בעל השליטה, יובל רן, תוך הותרת חובות של מאות מיליוני שקלים, הסעירה את שוק ההון בשנות ה-90.

כן אישר להם בית המשפט לתבוע 3.5 מיליון שקל מהלפר, שלדבריהם ביצע עסקאות משותפות עימה, וב-1994 נטל ממנה הלוואות בסך 235 אלף שקל לצורך ביצוע עסקת ייבוא סיגריות. הלפר סיכם בזמנו עם החברה שישלם 145 אלף שקל תמורת סילוק החוב והשבת הצ'קים שנתן כבטוחה. אלא שלטענת המפרקים, בסמוך לחתימת ההסכם נמלט יובל רן לחו"ל. 145 אלף השקלים לא הופקדו בחשבונה של קווי אשראי אלא הוסבו ישירות לגופים הקשורים לרן.

יתר סכום התביעה (כ-3.15 מיליון שקל) הם ההצמדות והריביות הגבוהות שנצברו בגין ההלוואה במהלך השנים. אלא שכתב ההגנה שהגיש הלפר באמצעות עו"ד דוד חמו ממשרד מ.פירון, גילה עובדות חדשות ביחס לעסקה. כן התברר כי הלפר נטל את ההלוואה באמצעות חברה שבבעלותו, ומשכך ישנה בעיית יריבות משפטית. כן טען כי החברה שילמה את 145 אלף השקלים.

בתום משא-ומתן הוחלט להגיע לפשרה, בשל הקשיים הצפויים בגביית פסק הדין מהחברה של הלפר. (פש"ר 1218/98).