קבוצת אי.די.בי צפויה להצטרף למכרז עיר הבה"דים; אלקטרה ואפריקה ישראל מתכוונות לשתף פעולה במכרז

400 נציגים של מרבית החברות הגדולות במשק השתתפו בכנס המציעים שהתקיים היום באתר העבודות של עיר הבה"דים בצומת הנגב ; נציגים של חברת הנדל"ן גב ים מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר נכחו בסיור וכן נציגים מטעם יצחק תשובה

המכרז הענק לפרויקט קריית ההדרכה של צה"ל בנגב מתחמם. 400 נציגים של מרבית החברות הגדולות במשק השתתפו בכנס המציעים שהתקיים היום באתר העבודות של עיר הבה"דים בצומת הנגב. ל"גלובס" נודע כי קבוצת אלקטרה של גרשון זלקינד ואפריקה ישראל של לב לבייב מתכננות לשתף פעולה במכרז. נציגים של חברת הנדל"ן גב ים מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר נכחו בסיור וכן נציגים מטעם יצחק תשובה.

הכנס נועד להציג את הפרויקט בפני המתמודדים שרכשו את טפסי הליך המיון המסגרת המכרז לתכנון, הקמה, מימון, תפעול ואחזקה של קריית ההדרכה של צה"ל. המועד האחרון להגשת ההצעות נקבע ל-15 במארס. כצפוי בכנס נציגים של חברת שיכון ובינוי, מנרב, שפיר הנדסה, דניה סיבוס, אלקטרה, א. דורי ואשטרום.

מסמכי הליך המיון למכרז פורסמו בנובמבר. עלות הקמת קריית ההדרכה מוערכת ב-3 מיליארד שקל ועלות חוזה התחזוקה מוערך בסכום דומה. הפרויקט יוקם בשיטת PPP בו הזכיין יתכנן, יקים, ויתחזק את קריית ההדרכה לפרק זמן ארוך.

מלבד העברת קריית ההדרכה לנגב עוסק צה"ל בהעברת בסיסים נוספים לאזור - פעולה שמסתכמת ביותר מ-20 מיליארד שקל. בסיס חיל האוויר עבר לנבטים שבנגב ב-2004 והעברתו הושלמה השנה. קריית המודיעין צפויה לקום סמוך לצומת שוקת ב-2014 ואילו הקמפוס הטכנולוגי של חיל התקשוב צפוי לקום בב"ש בשנת 2015.

דובר גב ים מסר כי "כמו כל החברות בענף, גם נציגי גב ים השתתפו בסיור וקיבלו פרטים ראשוניים". במשרד הביטחון סרבו להתייחס לדברים אך גורמים המקורבים לפרויקט ציינו כי "ההיענות הייתה יותר ממשביעת רצון. אין ספק שלפרויקט יהיה חלק מרכזי בהוצאת המשק מהמיתון".