כלל פיננסים: הקופקסון של טבע לא ייפגע באופן משמעותי מהתגברות התחרות בשוק הטרשת הנפוצה

התחרות בשוק תעלה מדרגה לאחר התוצאות החיוביות של מרק הגרמנית בניסוי בגרסה האורלית של התרופה ; מותרים המלצתם ב"תשואת שוק", במחיר יעד של 48.5 דולר למניה, הגבוה ב-16% ממחיר הסגירה של המניה בבורסה

בכלל פיננסים ברוקראז' פירסמו היום (א') סקירה מעודכנת על מניית טבע , על רקע פרסום התוצאות החיוביות של מרק הגרמנית, בניסוי בתרופה האורלית לטרשת נפוצה - Cladribine.

האנליסטית גל רייטר מציינת כי היעילות של התרופה נראית טובה, אך הבטיחות עלולה להיות בעייתית. מהניסוי עלה כי התרופה השיגה את שני היעדים שכיוונה אליהם - הפחתה בשיעור ההתקפים של חולים שטופלו בה, והפחתת פעילות המחלה. עם זאת, מציינים בכלל, לא פורסמו התוצאות בדבר פרופיל הבטיחות של התרופה, בהקשר של מקרי לימפופניה (ירידה במספר תאי הדם הלבנים, האחראים על מערכת החיסון), שהיו שכיחים במהלך הניסוי. כמו כן, הניסוי לא השווה בין טיפולים הקיימים בשוק, ולפיכך לא הוכיח יתרון.

בכלל מעלים את השאלה, האם התחרות בשוק הטרשת הנפוצה, בה משתתפת גם טבע עם תרופת הקופקסון, צפויה לעלות מדרגה כבר ב-2010? זאת על רקע בקשתה הצפויה של מרק לאישור התרופה בארה"ב ובאירופה ב-2009. באם תאושר, מרק צפויה לעלות כבר ב-2010 עם התרופה האורלית הראשונה לטרשת נפוצה.

טבע, מבחינתה, השלימה ב-2008 את גיוס המטופלים לניסוי בתרופת הלקינימוד, שתוצאותיו צפויות להתפרסם ב-2011, ואם הכל יתנהל כשורה, הגרסה האורלית של טבע תהיה בשוק במהלך 2012.

בבית ההשקעות חוששים, כאמור, מהתגברות התחרות בשוק הטרשת הנפוצה, שעלולה לפגוע ברווחיות של הקופקסון ובהתאם גם בזו של טבע.

לסיכום, מעריכים בכלל, כי הפגיעה בטבע היא יחסית מוגבלת, שכן הקופקסון הוכיח פעם אחר פעם יעילות ובטיחות גבוהה. לאור הדברים, האנליסטים מותרים המלצתם ב"תשואת שוק", במחיר יעד של 48.5 דולר למניה, הגבוה ב-16% ממחיר הסגירה של המניה ביום המסחר האחרון בוול סטריט.