חברות הסלולר מתנגדות לדרישת אטיאס לא לגבות תשלום עבור יצירת שיחה

המעבר לחיוב עפ"י שנייה הוביל לירידת מחירים בתעריפי הסלולר, שאוזנו מיד ע"י העלאות תעריפים אצל כל החברות ; משרד התקשורת: גביית תשלום התחלתי על יצירת שיחה אינה עולה בקנה אחד עם המלצות ועדת גרונאו

חברות הסלולר מביעות התנגדות גורפת לכוונת משרד התקשורת למנוע מהן לגבות תשלום עבור הקמת שיחה סלולרית בעקבות המעבר לשיטת חיוב לפי שנייה. מקורות בחברות הסלולר טוענים כי משרד התקשורת הרחיב בשימוע שפרסם בעניין את תחולת האיסור על הקמת שיחה גם לתוכניות שיווקיות אחרות כגון איסור על מחיר מינימום, איסור על מחיר יורד לאורך השיחה (מחיר הדקה המחושב על-פי שנייה היורד במהלך הדקה הראשונה), איסור על יחידת מניה שונה לתחילת השיחה וכד'. בחברות הסלולר טוענים כי בכך שומר לעצמו המשרד את החופש להתערב בתוכניות שיווקיות של החברות.

המעבר לחיוב על-פי שנייה הוביל לירידת מחירים בתעריפי הסלולר שאוזנו מיד על-ידי העלאות תעריפים אצל כל החברות. עד תחילת החודש יכלו חברות הסלולר לחשב את תעריפי השיחות על-פי מקטעים של 12 שניות, כלומר לקוח שדיבר שנייה שילם עבור 12 שניות. העובדה שהחיוב נעשה על-פי מקטעי 12 שניות עד כה נבע מכך שהמפעילים בארץ לא גבו תשלום עבור הקמתה של השיחה, מה שנהוג במדינות רבות ברחבי העולם. משרד התקשורת רוצה להבטיח שהדבר יימשך כך גם בעתיד ולכן רצה להבטיח זאת בתקנות.

לדברי מקורות בחברות הסלולר, הן לא תכננו לגבות תשלום עבור הקמת שיחה, ואם המשרד לא היה מעלה את הנושא, זה לא היה שהמשרד מרשה לעצמו להתערב בתוכניות השיווקיות של החברות.

משרד התקשורת טוען מנגד, כי בכפוף להמלצות ועדת גרונאו, המטרה היא ליצור עקרונות של אחידות ושקיפות בשוק, וקביעת תשלום התחלתי בגין יצירת שיחה אינה עולה בקנה אחד עם עקרונות אלה, ומכאן שהמשרד אינו מוצא לנכון לאפשר תשלום בגין הקמת שיחה.