בעל עניין חדש באורבוטק: חברת השקעות מצפון קרוליינה

סטרלינג קפיטל מנג'מנט הגיעה ל-5.2% ; מניית אורבוטק איבדה 66% תוך חצי שנה

חברת אורבוטק אמנם עוברת תקופה קשה, אבל לאחר שמנייתה איבדה 66% מערכה במהלך שישה חודשים, יש גם מי שחושב שמדובר בהזדמנות אטרקטיבית להשקעה. סטרלינג קפיטל מנג'מנט, חברה לניהול השקעות מצפון-קרוליינה שבארה"ב, הפכה לבעלת עניין בחברת ההיי-טק הישראלית, לאחר שהגיעה לאחזקה של 5.2% ממניות אורבוטק.

כניסתה של סטרלינג להשקעה באורבוטק, התרחשה בניגוד להמלצותיהם של כמה מהאנליסטים המכסים את המניה. במחלקת המחקר של אוסקר גרוס למשל, חתכו בתחילת ינואר בצורה חדה את ההמלצה על אורבוטק, מ"קנייה" ל"הפחת", והנמיכו בהתאם את מחיר היעד למניה מ-6 ל-3 דולר. מאז פרסום ההמלצה נותרה המניה יציבה, ואת שבוע המסחר החולף היא נעלה במחיר של 4.1 דולר, המייצג לחברה שווי שוק של 138 מיליון דולר.

אורבוטק מייצרת מערכות בדיקה עבור קווי-ייצור, ומרבית לקוחותיה הם יצרני אלקטרוניקה גדולים. דרך לקוחותיה חשופה אורבוטק לרמות הצריכה בעולם, אך מכיוון שהיא מייצרת ציוד לקווי-ייצור ("ציוד קפיטלי") עסקיה סובלים מתנודתיות רבה יותר - כשלקוחותיה חווים האטה, אורבוטק עלולה לסבול מעצירה מוחלטת של ההזמנות, ומאידך בעת יציאה ממשבר היא עשויה ליהנות מפריחה וצמיחה מהירה. ייתכן וזו האפשרות עליה מהמרים בחברת ההשקעות סטרלינג.

בתחילת נובמבר ביצעה אורבוטק מהלך דרמטי של ארגון מחדש, במסגרתו פיטרה כ-15% מעובדיה. מוקדם יותר, באוקטובר, השלימה החברה את הרכישה הגדולה בתולדותיה, של חברת פוטון דיינמיקס האמריקנית בתמורה ל-290 מיליון דולר במזומן.

רכישה זו חיזקה באופן משמעותי את מעמדה של אורבוטק בתחום המערכות לתעשיית הצגים השטוחים.

הזדמנויות ישראליות נוספות

בתוך כך, בעלי עניין בשתי חברות ישראליות נוספות הגישו בסוף השבוע ל-SEC (רשות ני"ע האמריקנית) דיווח על הגדלת אחזקותיהם: המוסדית האמריקנית פרנקלין-טמפלטון הגדילה את אחזקותיה בחברת התרופות החיפאית תרו (TAROF.PK) לכדי 13.1%, לאחר שרכשה 650 אלף מניות במהלך המסחר ביום חמישי.

ואילו בחברת ציוד התקשורת רדויז'ן (RVSN), הודיע יהודה זיסאפל על הגדלת אחזקותיו מ-5.2% ל-6.8%. יהודה זיסאפל אינו נושא בכל תפקיד רשמי בחברה, אך אחיו זהר מכהן כיו"ר רדויז'ן, ומחזיק כיום ב-23.1% ממניותיה.