פרקליט המדינה על חקירת ליברמן: בחירות אינן משפיעות על קצב החקירה

משה לדור: "אילו היינו מחליטים להימנע מהחקירה עכשיו, היו תוקפים אותנו מהצד האחר" ; אמש הוארך ב-4 ימים מעצרו של עו"ד יואב מני, פרקליטם של ליברמן ומפלגתו, החשוד כי הגה וביצע את פעולות הלבנת ההון של ליברמן

פרקליט המדינה, משה לדור, דחה היום (ב') בשיחה עם עיתונאים את הביקורת על עיתוי חקירתם של מקורבי ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, כשבועיים לפני הבחירות. "בחירות שעומדות על הפרק אינן צריכות להשפיע על קצב החקירה. אילו היינו מחליטים להימנע מהחקירה עכשיו, היו תוקפים אותנו מהצד האחר".

לדור הוסיף כי ההחלטה שהתקבלה היא שלא לעכב את החקירה רק בגלל הבחירות, ולנסות למצותה בהקדם. "איך אפשר לחשוב שהיה פה תכנון משותף של עשרות אנשים לרקום מזימה פוליטית? מעולם לא חלף בראשי שיקול כזה". לדבריו, החקירה אמש (א') נבעה מחומרים חדשים שהתקבלו באחרונה.

אמש הוארך ב-4 ימים מעצרו של עו"ד יואב מני, פרקליטם של ליברמן ומפלגתו. מני חשוד כי הגה וביצע את פעולות הלבנת ההון של ליברמן. השופט ציין כי החשד נגד מני התחזק באחרונה, בעקבות התפתחות משמעותית בחקירה.

ב-3 ימים הוארך מעצרם של שרון שלום, ראש מטה הבחירות של ליברמן ובעבר עוזרו האישי, ושל אנדי בויאנגיו, ששימש כמנכ"ל החברות דרכן הועברו הכספים. למעצר-בית שוחררו בתו של ליברמן, מיכל, מקורבו אליעזר שולדינר, דוד שלום (אביו של שרון שלום) והמקורב מוריס ניסן. מהדיון עולה כי ליברמן עצמו צפוי להיחקר בקרוב.

בבקשת המעצר טענה יאח"ה כי עו"ד מני אינו חשוד רק בסיוע לליברמן, אלא בביצוע עיקרי של העבירות. "הוא הוגה השיטה הפלילית. מעורבותו חורגת מפעולות הייצוג של עורך דין, והוא חשוד בכך שלאורך שנים רבות הקים מערכת ענפה, חוצת גבולות ומרובת אנשי קש, שבאה להסתיר ולהסוות את פעילותו הפלילית".

לטענת המשטרה, מני הקים חברות, הסב את שמן, פתח חשבונות בנק, העביר כספים בין חשבונות ועוד. שרון שלום חשוד כי החזיק עבור ליברמן בחברות קש, דרכן הועברו הכספים.

השופט בני שגיא ציין כי "אין מדובר רק בהעברות כספים חד-פעמיות או בסכומים נמוכים, אלא בהפקדות של סכומים ניכרים לאותם חשבונות, לעיתים במיליוני שקלים, ובחלק מהמקרים בהפקדות כספים סדורות וקבועות מידי חודש בחודשו".

הוא הוסיף כי מעבר לתפיסת כ-1,000 מסמכים אצל עו"ד מני, "קיימת התפתחות חקירתית נוספת, משמעותית ביותר, שאף מעצימה את אותו חשד שכבר נקבע לגביו שאינו חשד של מה בכך", אך הוא מנוע מלפרטה.