בניגוד להמלצת המשטרה: התיק נגד ח"כ משה שרוני נסגר מחוסר עניין לציבור

החלטת הפרקליטות מנוגדת לעמדת המשטרה, שהמליצה להעמידו את שרוני לדין בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד ומירמה והפרת אמונים בתאגיד, במסגרת פרשת אי-הסדרים בחשבון הבנק של סיעת הגמלאים

פרקליטות מחוז תל-אביב הודיעה לח"כ משה שרוני על סגירת תיק החקירה נגדו, בנימוק של חוסר עניין לציבור. זאת, בניגוד להמלצת המשטרה להעמידו לדין בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד ומירמה והפרת אמונים בתאגיד, במסגרת פרשת אי-הסדרים בחשבון הבנק של הסיעה.

החקירה נגעה לתלונה שהגיש חבר מפלגת הגמלאים, רפאל שרמן, כנגד ח"כ שרוני וחבר הנהלת המפלגה, גד גפני. בתלונה נטען כי השניים ביצעו לכאורה שלא כדין ושלא על דעת הנהגת המפלגה שינוי במורשי החתימה בחשבון הבנק של המפלגה, באופן שהקנה לשניהם שליטה בחשבון הבנק.

חקירת המשטרה העלתה כי השניים ביצעו את השינוי האמור, מבלי שהסתירו עובדה זו מעיני הנהגת המפלגה, שכן זמן קצר לאחר עריכת השינוי, חתמו חבריה על מסמכי בנק, בהם מצויין במפורש כי חבר הכנסת שרוני וגד גפני הם מורשי החתימה בחשבון, באופן שמקנה להם שליטה בו.

כן העלתה חקירת המשטרה כי הן שרוני והן גפני לא עשו שימוש לרעה בכספי המפלגה, וכל ההוצאות הוצאו לצרכי המפלגה כדין. מעבר לכך, ח"כ רפי איתן מסר בראיון רדיופוני, לאחר פרסום דבר התלונה, כי השינוי במורשי החתימה נעשה בסמכות וברשות, נוכח תפקידו של שרוני באותה עת כיו"ר המפלגה.

חקירת המשטרה העלתה בנוסף כי עיתוי הגשת התלונה, זמן רב לאחר שנודע להנהגת המפלגה על השינוי, שאף אישרה אותו, נבחר כחלק ממסע הסכסוכים וההכפשות בתוך המפלגה, ומשכך אין עניין לציבור בהעמדה לדין.