יצרנית התרופות נוברטיס דיווחה על עלייה של 62% ברווחים ל-1.5 מיליארד דולר

[למדור שוקי עולם] אנליסטים צפו תוצאה טובה יותר של 1.9 מיליארד דולר ; היקף המכירות של נוברטיס עלה ב-1% ל-10.1 מיליארד דולר, אך הוא עלה ב-8% לפי שער המטבע המקומי - הפרנק השוויצרי

יצרנית התרופות השוויצרית נוברטיס דיווחה על עלייה של 62% ברווחי הרבעון הרביעי ל-1.5 מיליארד דולר, וזאת הודות לגידול במכירות של תרופות להפחתת לחץ דם ולטיפול בסרטן. אנליסטים צפו תוצאה טובה יותר של 1.9 מיליארד דולר.

היקף המכירות של נוברטיס עלה ב-1% ל-10.1 מיליארד דולר, אך עלה ב-8% לפי שער המטבע המקומי - הפרנק השוויצרי. התחזקותו של הדולר פגעה בתוצאות הרבעון הרביעים של נוברטיס משום שהיא מפרסמת דו"חות במונחים דולריים, אך משווקת את מוצריה בכל העולם.

נוברטיס חוזה כי בשנת 2009 "האתגרים יילכו ויגדלו", כשהמכירות צפויות לגדול בשיעור חד ספרתי.

החברה החמיצה את תחזית ההכנסות והרווח. תוצאות סנדוז (המגזר הגנרי) סבלו ממחסור בהשקות ברבעון הרביעי ובשל הורדת מוצרים מהמדפים בארה"ב על רקע בדיקת אתרי הייצור ע"י ה- FDA. המכירות ירדו ב- 8% והרווח התפעולי של המגזר, בנטרול הפרשות חד פעמיות ירד ב- 9%.

"חשוב לזכור כי התוצאות החלשות נובעות בעיקר מבעיות ספציפיות בסנדוז עצמה. ברמת התעשייה, החברה ציינה כי המכירות ברוסיה צמחו ב- 25% כשגם מזרח אירופה ומרכזה, גרמניה וקנדה רושמות צמיחה נאה. אנו רואים נתון זה כחיובי עבור כל התעשייה הגנרית, שכן השפעות המשבר הכלכלי טרם ניכר במכירות לרוסיה, מרכז אירופה ומזרחה. בנוסף, ייתכן כי המשבר אף מסייע לצמיחת התעשייה הגנרית באזורים אלה", אמרה לימור גרובר, מנהלת מחלקת מחקר Sell Side בפסגות.

חברות תרופות, כמו נוברטיס וטבע מגלות עמידות גבוהה לנוכח המשבר הפיננסי החמור, משום שלרוב הצרכנים נוטים שלא לקצץ בהוצאות בריאות, גם בתקופות קשות.

מניית נוברטיס איבדה 15% בשנת 2008, הרבה פחות ממדד SMI השוויצרי.