קק"ל משיקה הפרויקט "עץ לכל תושב" במסגרתו יינטעו 7 מיליון עצים ב-10 השנים הבאות

המטרה היא נתינת מענה לבעיית זיהום האוויר בערים ; הפרויקט יחל בלמעלה מ-130 ישובים ברחבי הארץ במהלך חודש פברואר הקרוב

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

קק"ל משיקה את הפרויקט "עץ לכל תושב" במסגרתו היא עתידה לטעת 7 מיליון עצים, עץ לכל תושב בישראל, במהלך העשור הקרוב, עם עדיפות לייעור בשטחים בנויים, שבהם רמת זיהום האוויר גבוהה מהרגיל.

מטרת הפרויקט לייער את הערים בשטחים הציבוריים הפתוחים, בשדרות עירוניות ובחורשות זמניות שנועדו לפיתוח עתידי, באופן שיבטיח חיסכון מירבי בצורך בהשקיה, צינון הטמפרטורה בערים ושיפור איכות החיים בסביבה האורבנית.

הפרויקט יחל בלמעלה מ-130 ישובים ברחבי הארץ במהלך חודש פברואר הקרוב.

מקק"ל נמסר כי לעצים תפקידים רבים, וביניהם הצללת בתים וכבישים, יצירת נוף אסתטי, צינון אוויר, קיבוע פחמן דו-חמצני, ספיגת מזהמי אוויר, הענקת בתי גידול לבעלי חיים, מקור פירות בר לבעלי חיים ומטיילים כאחד, נכס נדל"ן וכלי חינוכי.

לדברי אפי שטנצלר, יו"ר קק"ל: "ביוזמה זו מצטרפת קק"ל לפרויקט של האו"ם 'נוטעים את העולם'. לפרויקט חשיבות בהגברת המודעות ליער ולטבע, בתרומה לאיכות החיים והסביבה בישראל ובמאבק בהתחממות כדור הארץ. נטיעת עצים הוכחה כדרך האפקטיבית ביותר להפחתת דו-תחמוצת הפחמן באטמוספרה ולמאבק בהתחממות הגלובלית".

בימים אלה מועמסות עשרות משאיות בשלוש משתלות קק"ל גולני בצפון, אשתאול במרכז וגילת בדרום ומאות אלפי שתילים עושים את דרכם לכל חלקי הארץ, על מנת שיהיו מוכנים לנטיעה בט"ו בשבט, שיחול השנה ב-9 בנובמבר.

קרן קיימת לישראל הדגישה כי היא תספק את השתילים המתאימים לנטיעות עירוניות, לפי המלצתם של אגרונומי קק"ל, ותספק הוראות לתושבים לשתילה עצמאית ולהמשך טיפול בשתיל הרך.