מלחמת העופות מגיעה לאשקלון: יינות ביתן הורידה את המחיר לחצי שקל לק"ג

מציעה ירקות במחיר 19 אגורות לק"ג ; בכיר בשוק הקמעונאי: "אם השוק ימשיך להיחלש, נראה החרפה בתחרות"

חזית מחירים חדשה בדרום: רשת יינות ביתן הוזילה אמש (ג') את מחיר העוף בשני סניפי הרשת באשקלון ל-49 אגורות לק"ג וכן, הוזילה שורה ארוכה של מוצרי מזון נוספים ברשת. החל מאמש נמכרים ברשת עגבניות, מלפפונים, גזר, כרוב לבן ובצל יבש במחיר של 19 אגורות לק"ג; לחם פרוס וחלה ב-2.49 שקל; לחמנייה ב-39 אגורות; קורנפלקס ב-11.99 שקל; מרכך כביסה 4 ליטר ב-8.99 שקל ועוד.

העיר אשקלון הפכה בשבועות האחרונים לחזית של קרבות מחירים. תחילת החזית היא בכניסתה של רשת ירושלמית קטנה, "זול ובגדול", לאשקלון שבה נמכר אמש מחיר העוף ב-99 אגורות לק"ג. בהמשך הגיבה "זול ובגדול" למהלך האמור של יינות ביתן, והורידה את מחיר העוף ל-10 אגורות לק"ג. אלא שלחזית הזאת שותפה גם רשת רבוע כחול ובמידה מסוימת גם רשת שופרסל .

היום נמכר העוף ב-3.99 שקל לק"ג במגה בול של רבוע כחול וב-4.99 שקל לק"ג בשופרסל דיל. למעשה, בכל החודש האחרון מחיר העוף ב-4 רשתות אלה באשקלון לא חצה את קו חמישה השקלים לק"ג. אמש, כאמור, החליטה יינות ביתן להחריף את התחרות. מחיר העוף שמציעה הרשת הוא לעוף טרי, כולל פירוק, ומוגבל ל-4 ק"ג בקנייה מעל 100 שקל במחלקת הבשר והעוף. רמת מחירים נמוכה גם במוצרים נוספים, מנהלת רבוע כחול. עגבניות, מלפפונים, בצל, גזר וכרוב לבן נמכרים במגה בול ב-99 אגורות לק"ג.

תחרות צמודה

אחד מסניפי יינות ביתן נמצא באזור תעשייה הצפוני של אשקלון ובסמוך לו פועל סניף של מגה בול וסניף של זול בגדול. הסניף השני של יינות ביתן מצוי במרכז אשקלון, בקרבה לסניף של שופרסל דיל.

בניגוד למלחמת המחירים הקודמת שפתחה רשת רמי לוי שיווק השקמה בצפון, היום (ד') נזהרו רבוע כחול ושופרסל להיגרר למחירי ההפסד הכבדים שהכתיבה יינות ביתן.

מלחמה מתמשכת

"יש האטה במכירות בכלל השוק ולכן כל השוק משתולל", אומר היום ל"גלובס" בכיר בשוק הקמעונאי. "אשקלון היא לא חזית הקרב היחידה. השתוללות ברמת המחירים יש גם בעפולה והתחרות העיקרית בכל האזורים היא על מוצרי הבשר והעוף שהם מוצרים שמכניסים לקוחות לחנויות. אם תהיה התעוררות בשוק ייתכן ותחרות המחירים תיחלש אבל מאידך, אם השוק ימשיך להיחלש אנחנו נראה החרפה בתחרות", אמר הבכיר.

דובר רבוע כחול מסר: "מגה בול תמשיך להציע את הסל הזול ביותר לאורך זמן ובכל אזור תחרות". דובר שופרסל מסר: "איננו נוהגים להגיב בנושאים הקשורים במחירים".