ביהמ"ש גזר 13 שנות מאסר על סטפן בוריסביצ'ו, התוקף השלישי של איטה פוגל

זאת במסגרת הסדר טיעון ; השופט: "הפעם חצה הנאשם את גבולות הרשע - הן באופי המעשים, הן במשכם והן בבחירת הקרבן" ; פוגל הותקפה באכזריות בינואר 2007 בידי 3 צעירים שהגיעו לביתה בחיפה כדי לשדוד אותה

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, אילן שיף, גזר היום 15 שנות מאסר, מתוכן 13 בפועל, על סטפן בוריסביצ'ו, בן 20, מתוקפי הקשישה איטה פוגל. העונש נגזר בעקבות הסדר טיעון אליו הגיעו פרקליטו של בוריסביצ'ו רונן חליווה ופרקליטות מחוז חיפה. במסגרת ההסדר חוייב בוריסביצ'ו גם לפצות את פוגל ב-20,000 שקל.

פוגל, ילידת 1939, הותקפה באכזריות בינואר 2007 בידי 3 צעירים שהגיעו לביתה בחיפה מתוך מטרה לשדוד אותה. במהלך השוד תקפו 3 הצעירים את פוגל, כיבו סיגריות על גופה, שפכו עליה אקונומיקה הכו אותה ועזבו את הבית כשהם משאירים אותה חבולה בכל חלקי גופה ומחוסרת הכרה.

על שני התוקפים האחרים נגזרו כבר לפני כמה חודשים תקופות מאסר ארוכות. על אריק שכטר נגזרו 13 שנות מאסר ולירן הוברט נידון ל-10 שנים.

בגזר הדין של בוריסביצ'ו, שנחשב מתחילת הפרשה לחוליה האלימה בין 3 הנאשמים, כתב השופט שיף: "עובדות האירוע, המוסכמות בין הצדדים, הנן מזעזעות. כל השומע תצילנה שתי אוזניו. בעידן שבו מרבים לדבר על כבוד האדם וחירותו ועל החובה להגן על הפרט לרבות על כבודו, חירותו, גופו וחייו - נעשה מעשה נבלה שפגע קשות באשה קשישה וחסרת ישע. במשך כ-3 שעות בוצעו במתלוננת מעשים נוסח 'התפוז המכני', מעין גרסה חוזרת לחרפת סדום ועמורה, שבאו לידי ביטוי בהתעללות פיזית ונפשית. אף שלמרבה הצער הורגלנו במקומותינו לפרצי אלימות זדוניים, נראה כי הפעם חצה הנאשם את גבולות הרשע הן באופי המעשים, הן במשכם והן בבחירת הקרבן".

פוגל נעדרה היום מאולם בית המשפט, לראשונה מאז החלו הדיונים. בתה, בלהה פטל, סיפרה כי היא לא יכולה היתה להתמודד שוב עם המפגש עם תוקפיה. "מבחינתנו זו לא 'פרשה' או 'סיפור', ובוודאי שזה לא נגמר עדיין. אמא עדיין סובלת מטראומה נפשית ומבעיות גופניות קשות", אמר הבת.