"הוול סטריט ג'ורנל": הממשל האמריקני עשוי להזרים עוד 1-2 טריליון דולר למערכת הבנקאית

ממשל אובמה, שעשוי להכריז על תוכניותיו בימים הקרובים, יגייס את הסכום חסר התקדים באמצעות מכירה של אג"ח ממשלתיות והלוואות מ'הפדרל ריזרב'

גורמים רשמיים בממשל האמריקני דנים באפשרות להזרים 1 עד 2 טריליון דולר נוספים למערכת הבנקאית, על מנת לשמור על יציבותה ולהחזיר את אמון הציבור בבנקים. כך דיווח עיתון "הוול סטריט ג'ורנל".

ממשל אובמה, שעשוי להכריז על תוכניותיו בימים הקרובים, יגייס את הסכום חסר התקדים באמצעות מכירה של אג"ח ממשלתיות והלוואות מ'הפדרל ריזרב'.

נזכיר כי בית-הנבחרים אישר אמש (ד') את חבילת התמריצים של הנשיא ברק אובמה, תכנית להזרמת 819 מיליארד דולר למשק האמריקני במשך שנתיים, במאמץ להעלות את הכלכלה הלאומית על מסלול צמיחה. מבחינת היקף החבילה, זו אחת מיזמות החקיקה הגדולות ביותר בתולדות ארה"ב.

חבילת התמריצים כוללת 275 מיליארד דולר בקיצוצי מס ויותר מ-540 מיליארד דולר שיוזרמו לעבודות תשתית על גשרים וכבישים, לפיתוח אנרגיות חלופיות, לטכנולוגיות של שירותי בריאות, לסיוע למובטלים ולסיוע למדינות ולרשויות מקומיות, שבאזורים רבים נאלצות להתמודד עם ירידות משמעותיות בהכנסות ממס רכוש ולפטר עובדים חיוניים כמורים, שוטרים וכבאים.