גו נטוורקס נרכשת על-ידי כרמל ורניה וזאבי ברגמן ב-2 מיליון דולר

את גו נטוורקס הקימו בשנת 2003 שני היזמים הוותיקים ליב וגדעון בן אפרים; גייסה 20 מיליון דולר. ברכישתה החברה, שמצויה בהליך של פשיטת רגל, השתתפו גם קרן אבולושין וחברת מולודן

כבר מספר חודשים שחברת הטכנולוגיה הישראלית Go Networks, נאבקת על חייה. עכשיו היא ניצלת מפירוק ונמכרת בסכום צנוע של 2 מיליון דולר.

בצד הרוכש ניתן למצוא קבוצה מעניינת של משקיעים, הכוללת את קרן הון הסיכון אבולושין, חברת מולודן (לשעבר מוליכי תבל) ומספר משקיעים פרטיים, בהם המדען הראשי לשעבר, כרמל ורניה, ומנכ"ל קומברס לשעבר, זאבי ברגמן. יזם ומנכ"ל החברה, עוז ליב, סירב להגיב על הידיעה.

האקזיט והנפילה

גו נטוורקס, אותה הקימו בשנת 2003 שני היזמים הוותיקים ליב וגדעון בן אפרים, גייסה 20 מיליון דולר.

החברה פיתחה פתרונות אלחוטיים ניידים להעברת תקשורת בפס רחב, המאפשרת אפליקציות דור שלישי הכוללות קול, וידיאו ונתונים בטכנולוגיות של תקשורת אלחוטית קצרת טווח (Wi-Fi) או ארוכת טווח WiMAX). ב-2007 היא נרכשה בידי NextWave תמורת 50 מיליון דולר.

חצי שנה לאחר הרכישה, הרוכשת התרסקה ומתוך 90 העובדים בשלוחה בישראל נותרו 10 בלבד. את גו נטוורקס שלחה NextWave לבית המשפט עם בקשה לפשיטת רגל.

600 אלף ד' למפרק, השאר לחברה

מאז אוגוסט 2008, מצויה החברה בתהליך של פשיטת רגל ובמצב של כינוס נכסים זמני. הכונס, עו"ד שאול קוטלר, נושי החברה ו-10 העובדים שנותרו, השקיעו בחודשים האחרונים מאמצים ניכרים במטרה למצוא משקיע שיוכל להוציא את החברה מהבוץ. כעת, בעקבות הרכישה, כ-600 אלף דולר מהסכום יועבר לקוטלר והחברה תמשיך להתקיים.

לחברה נותר מלאי, שאם בית המשפט יאשר את הסכם ההשקעה, היא תוכל למכור אותו. בראיון של ליב ל"גלובס" בנובמבר 2008 הוא העריך כי החברה תוכל להגיע לרווחיות כבר ב-2009 עם השקעה מינימלית של 1.5-2 מיליון דולר.

ליב אמר אז כי הוא צופה שהחברה תוכל לרשום ב-2009 למרות המשבר הכנסות בהיקף של 8-10 מיליון דולר.

בנוסף, בקופת החברה נותר סכום של 2 מיליון דולר וכן גם צבר הזמנות בהיקף של 4 מיליון דולר, לאחר שהצליחה למכור ממוצריה במהלך תקופת כינוס הנכסים.