26 אלף זכאים נהנו עד כה ממענק במסגרת יישום שלב א' של חוק מס הכנסה שלילי

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, מסר כי הוא רואה בנתונים עדות לכך שהמהלך החדשני נהנה ממודעות גוברת ; "אני רואה ביישום החוק אחד הפרויקטים המשמעותיים בקידום היעדים החברתיים של ממשלת ישראל"

26 אלף זכאים נהנו עד כה ממענק הכנסה במסגרת יישום השלב הראשון של חוק מס הכנסה שלילי - כך עולה מנתונים השצטברו ברשות המסים בנוגע להשלמת יישום השלב הראשון בחוק מס הכנסה שלילי, הנועד לעודד יציאה לעבודה של עובדים בעלי שכר נמוך. סך-הכל ישולם לזכאים במסגרת השלב הראשון סכום של 64 מיליון שקל.

מסיכום נתוני הבקשות לקבלת המענק, עולה כי בארבעה וחצי החודשים שחלפו מהשקת המהלך ועד היום הוגשו באמצעות סניפי הדואר כ-53 אלף בקשות. מתוכן, לגבי כ 20 אלף בקשות נמצא כי על פניו אינן עומדות בקריטריונים הקבועים בחוק.

מניתוח דיווחי המעבידים על שנת 2007 בהצלבה עם תנאי הזכאות נמצא כי פוטנציאל השכירים הזכאים לקבלת המענק עשויי להגיע עד ל כ-67 אלף איש, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, אמר היום (ב') כי הוא רואה בנתונים עדות לכך שהמהלך החדשני נהנה ממודעות גוברת. לדבריו, הוא רואה ביישום החוק אחד הפרויקטים המשמעותיים ביותר בקידום היעדים החברתיים של ממשלת ישראל.

לדברי נסרדישי, "מענק מס הכנסה שלילי הינו כלי היוצר תמרוץ אמיתי לאזרחי המדינה להשתתף בשוק העבודה. אותם עובדים ברמות השכר הנמוכות, אותם משקי-הבית עם הילדים, נהנים במהלך פשוט מזיכוי כספי בסכומים משמעותיים".