אימייל נטול אינטרנט: גוגל השיקה שירות חדש המאפשר נגישות לדואר האלקטרוני גם ללא חיבור לאינטרנט

וגם: הולכים לאיבוד בכל הרעש שיוצר שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר? השירות החדש באתר filttr.com מתיימר לסייע לכם לנווט ברסיסי המידע הרבים

1. מחוברים אוף-ליין

בצל התקלות הטכניות שפקדו את שירות החיפוש של גוגל, ענקית האינטרנט השיקה שירות חדש אשר מאפשר למשתמשים נגישות לשירות הדואר האלקטרוני שלה, גם כאשר הם אינם מחוברים לאינטרנט. הפיצ'ר החדש מתבסס על הטכנולוגיה Google gears, שמאפשר לדפדפנים לשמור יישומי רשת על המחשב האישי של המשתמש. כך, יכולים משתמשים לרשום הודעות חדשות, אשר יישמרו בתיבת הדואר היוצא ויישלחו ברגע שהשירות יזהה חיבור לאינטרנט. כעת רק משתמשי Gmail באנגלית יכולים ליהנות מהשירות, כאשר עם הזמן הוא ייפתח לכלל המשתמשים. על מנת להפעילו יש לגשת לתפריט Settings, לבחור בלשונית Labs ולהפעיל את השירות Gmail Offline.

2. אמנות או נמות

רשתות חברתיות נישתיות ממשיכות לצוץ כפטריות אחרי הגשם, ועכשיו תורה של MyFolio, רשת חדשה שהושקה בגרסת בטא פתוחה, אשר פונה לקהל האומנים והיוצרים שרוצים לשתף יוצרים אחרים באמנות שלהם, ולפתח איתם דיון מושכל. משתמשים יכולים לעלות כל קובץ מדיה שהוא, כגון סרטון אנימציה, סרט וידיאו, תצלום או קטע מוזיקלי, לבנות לעצמם תיק עבודות אישי, ולתקשר עם משתמשים אחרים. האתר מציע נפח אחסון של 1 ג'יגה בייט בחינם, ועבור נפח גבוה יותר ייאלצו המשתמשים לשלם 2 דולר לחודש, אך ייהנו מאתר נטול פרסומות.

3. טוויטר כבקשתך

שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר ממשיך לצבור פופולריות, והוא מהווה מקור חדשותי אמין שמקדים לעיתים קרובות את כלי התקשורת המסורתיים. אולם, משתמשים שמנסים לעקוב אחר הבלוגים של משתמשים רבים אחרים, הולכים לאיבוד בכל הרעש שנוצר. לכך מכוון השירות החדש Filttr, שמתיימר לסייע למשתמשים פעילים לנווט את דרכם ברסיסי המידע הרבים.

כך, לאחר שמשתמש נרשם לשירות, הטכנולוגיה מנתחת את המידע שיש על חשבון הטוויטר שלו ועל ההיסטוריה שלו, במטרה לקבוע מהם הדברים שהכי מעניינים אותו. לאחר הניתוח הזה, השירות מציע את התכנים שהוא חושב שרלבנטים עבור המשתמש, ומסנן את התכנים הלא רלבנטיים החוצה. מלבד סינון התכנים, השירות גם מאפשר לעדכן את הטוויטר באמצעותו, ליצור קבוצות ולהעלות קבצי מדיה.