החלון בליגת העל: 17 זרים חדשים, שתי קבוצות העדיפו לחסוך

קבוצות התחתית בניסיון נואש להינצל מירידה: ק"ש הביאה שישה שחקנים, ארבעה מתוכם זרים; הכח הביאה שבעה, ובני סכנין שישה ; מלבד מכבי נתניה שצירפה שבעה שחקנים, יתר הגדולות מעדיפות לשמור את הכסף

חלון ההעברות בליגת העל הישראלית שנסגר אמש (ב') התאפיין בעיקר בפעילות מאסיבית של קבוצות התחתית, בניסיון לשנות משהו לקראת החלק האחרון של הליגה. בסך הכל צירפו 12 קבוצות ליגת העל 40 שחקנים בחלון ההעברות החורפי. מתוך כלל העסקאות, 17 הן החתמות של שחקנים זרים חדשים. שש מתוך כלל העסקאות הן בעבור השאלת שחקנים.

הכח עמידר רמת גן, שמדורגת אחרונה, צירפה שבעה שחקנים; הפועל קרית שמונה צירפה שישה שחקנים, מתוכם ארבעה זרים; גם בני סכנין, שנאבקת בחלק התחתון של הטבלה, פתחה את הארנק וצירפה שישה שחקנים חדשים, שלושה מהם זרים.

מלבד מכבי נתניה, שצירפה שבעה שחקנים במהלך החלון, אצל יתר הגדולות העדיפו לחסוך. מכבי תל אביב סיימה את החלון עם שלושה שחקנים חדשים, מכבי חיפה עם שני זרים ובהפועל תל אביב התחמשו לחלק האחרון של מאבק האליפות בשחקן אחד בלבד שהגיע בהשאלה - עדן בן בסט. מי שרוצה דוגמה נוספת למצבה של בית"ר ירושלים קיבל אותה בחלון הנוכחי - הקבוצה הביאה שחקן אחד בלבד, את ניר נחום, שהגיע בהשאלה ממ.ס. אשדוד.

שתי קבוצות - מכבי פתח תקווה ובני יהודה שהצליחו להתייצב בחלק האמצעי-עליון של הטבלה - הן גם היחידות שלא ביצעו אף שינוי במהלך החלון.

קבוצות הליגה הלאומית התחמשו ב-48 שחקנים חדשים בחלון, שמונה מתוכם עסקאות שבהן צורפו שחקנים זרים. עירוני קרית אתא רשמה 10 שחקנים חדשים. בליגה הארצית בוצעו 67 עסקאות.

הרשימה המלאה לפי קבוצות:

7 שחקנים: הכח עמידר ר"ג (4 זרים), מכבי נתניה (3 זרים)
6 שחקנים: קרית שמונה (4 זרים), בני סכנין (3 זרים)
5 שחקנים: מ.ס. אשדוד (2 זרים)
3 שחקנים: מכבי ת"א (1 זר)
2 שחקנים: מכבי חיפה (2 זרים), הפועל פ"ת (0 זרים)
שחקן אחד: בית"ר ירושלים (0 זרים), הפועל ת"א (0 זרים)
0 שחקנים: מכבי פתח תקווה, בני יהודה