הורדות הדירוג מגיעות לקבוצת אריסון: S&P מעלות הורידה דירוג האג"ח ל-"AA-" מ-"AA"

אופק הדירוג נותר "שלילי" - והוא משקף את אופק הדירוג השלילי של בנק הפועלים ואת "הידרדרות היחסים הפיננסיים של החברה" ; קבוצת אריסון: "מדובר בדירוג גבוה בימים של תנודתיות יתר בשוקי ההון - והוא משקף את איתנות החברה"

אריסון החזקות, שבשליטת שרי אריסון, הודיעה היום (ג') למחזיקי האג"ח שלה כי חברת הדירוג S&P מעלות החליטה להוריד את דירוג החוב ל-(AA-) מ-(AA). אופק הדירוג נותר "שלילי". הורדת הדירוג, לדברי האנליסטים, נובעת משחיקת היחסים הפיננסיים של החברה.

הדירוג החדש מתבסס, בין היתר, על התחייבות בעלי המניות כלפי החברה לשמור על כרית מזומנים בסכום של 4 שנים תשלומי ריבית (על החוב הכולל של החברה, כפי שהדגישו במעלות) לפחות ב-2009 וב-2010 - אם היעדר הדיבידנדים מבנק הפועלים לא יאפשר לשמור עליה.

עוד מתבסס הדירוג על הודעת בעלי המניות, כפי שכתבה החברה ל-S&P מעלות בסוף 2008, על המרת ההתחייבות לשמירה על כרית המזומנים במקרה שבו יקבלו דיבידנדים מבנק הפועלים בשנים אלו, במכתב נוחות להשלמת תשלום הקרן הראשון של האג"ח בשנת 2014 בסכום של עד 50 מיליון דולר.

אופק הדירוג - כאמור, "שלילי", משקף את אופק הדירוג השלילי של בנק הפועלים ואת מה שמכנים ב-S&P מעלות "הידרדרות היחסים הפיננסיים של החברה".

האנליסטים מציינים כי המשך שחיקה ביחסים הפיננסיים של החברה בגין מדיניות חוב אגרסיבית, ו/או המשך שחיקה בביצועי בנק הפועלים, שיובילו להורדת הדירוג של הבנק ו/או לפגיעה בתשלומי הדיבידנדים שלו יובילו לפעולת דירוג שלילית.

מנגד, שיפור משמעותי ביחסים הפיננסיים של החברה, ובפרט ביחסי המינוף שלה בגין הזרמות הון חיצוניות ו'או שיפור בביצועי הבנק, יובילו לפעולת דירוג חיובית.

מאריסון החזקות נמסר בתגובה: "דירוג מעלות המעודכן שניתן לאריסון אחזקות, שהיא חברה פרטית, הינו דירוג גבוה בימים של תנודתיות יתר בשוקי ההון ומשקף את איתנות החברה. הדיווח בדבר עידכון הדירוג נמסר לנאמן של אגרות החוב במועד המתחייב וכנדרש. עידכון הדירוג והדיווח נעשה ביום ה-24 בדצמבר 2008".