מחיר הנפט עלה בניו יורק ב-1.7% ונקבע ב-40.78 דולר לחבית

בריטיש פטרוליום דווחה על הפסד של 3.3 מיליארד דולר שנגרם כתוצאה מנפילת מחיר הנפט ; העלייה במחיר הנפט הושפעה מהקיצוץ בתפוקה בפברואר עליו החליט ארגון אופ"ק זה מכבר ומנתוני הנדל"ן החיוביים בשוק האמריקני

הנפט הצליח לטפס היום משפל של שבועיים ובסיום המסחר בבורסות הסחורות של ניו יורק טיפס מחירו של החוזה העתידי למסירה במארס ב-1.7% ונקבע ב-40.78 דולר לחבית.

זאת לאחר שארגון אופ"ק הוציא לפועל את קיצוץ התפוקה עליו הודיע זה מכבר, ולאחר שנתוני המאקרו מתחום הנדל"ן בארה"ב רשמו עלייה מפתיעה במספר החוזים למכירת בתים מיד שניה בשיעור של 6.3%.

ניראה כי המשקיעים התעלמו מהירידות החדות במכירות עליהן דיווחו יצרניות הרכב הגדולות , כאשר מכירותיה של GM צנחו ב-48.9% ופורד דיווחה על נפילה של 42.1% במכירותיה. יש בשוק מי שמאמין כי נתונים אלו מצביעים על נקודת השפל בתעשייה החבוטה וכי צפויה התאוששות בחודשים הקרובים.

היום פרסמה ענקית הנפט בריטיש פטרוליום את תוצאותיה לסיום הרבעון הרביעי של 2008. החברה דווחה על הפסד של 3.3 מיליארד דולר שנגרם כתוצאה מנפילת מחיר הנפט. תוצאות הרבעון השלישי שאינן מתחשבות במלאים שלא נמכרו ובשינויי המחירים, הצביעו על נפילה של 24% ברווחים ל-2.6 מיליארד דולר. תפוקת הנפט של החברה גדלה ב-1% ל-3.95 מיליון חביות.