88% מהישראלים הטסים לחו"ל חושבים שטורקיה מסוכנת לתייר הישראלי; מנכ"ל אל-על חיים רומנו מתעקש: "חזרנו לאנטליה - ודי בגדול"

כך עולה מסקר של אל-על שפורסם בגל"צ ; רומנו: "אני מקווה שהגישה והרוח הזאת ייעלמו" ; "הורדנו את מחירי הכרטיסים לרמה שלא נודעה מאז 2004-2005" ; כך הצליחו המלונות בטורקיה לשבור את החרם הישראלי

88% מהישראלים הטסים לחו"ל סבורים כי טורקיה מסוכנת עכשיו לתייר הישראלי - כך עולה מסקר שערכה חברת אל על ואשר פורסם היום (ד') בגלי צה"ל. עוד עולה מהסקר כי 55% מהנופשים שביקרו בטורקיה אינם מתכוונים לשוב ולבקר שם בשנה הקרובה, וכי היעדים המועדפים כתחליף לטורקיה הם קפריסין, יוון ובולגריה.

חיים רומנו, מנכ"ל אל על , אמר היום בראיון לגלי צה"ל: "אנחנו מאד מצטערים על תוצאות הסקר. חזרנו לאנטליה - וחזרנו די בגדול. זה לא נעים לחיות באווירה כזאת במדינה שאליה אנחנו מטיסים 700 אלף ישראלים. אני מקווה שהגישה והרוח הזאת ייעלמו והישראלים יוכלו להרגיש מאוד נוח בטורקיה ואל על תוכל להטיס אותם".

בתשובה לשאלה האם אל על היא חברה רווחית השיב רומנו: "אל על היא חברה שבחלק מהשנים האחרונות הציגה רווחים מאד נאים, ובחלק האחר התמודדה עם שינויים שגרמו לה לצערנו לא להרוויח. אבל היא חברה מאד איתנה, בין האיתנות שקיימות היום בעולם התעופה".

"הורדנו את מחירי הכרטיסים לרמה שלא נודעה מאז 2004-2005", הוסיף רומנו. "הצגנו מחירים של 599 דולר לניו יורק, מחירים שהציבור בישראל כבר מזמן לא ראה - בעקבות הירידה במחירי הדלק. כשאפשר להוריד מחירים אנחנו עושים הרבה והלקוח הישראלי נהנה".

"שיפרנו בצורה דרמטית כל מה שקשור לפנים המטוס. אנחנו סובלים מסטיגמה שלדעתי כבר לא תקפה, שנטועה בציבור - ומנסים לשנות אותה" - הוסיף רומנו.