לימור גרובר מפסגות: "אין סיבה שדניה סיבוס תיסחר בדיסקאונט כה משמעותי"

גרובר ציינה כי למרות השמרנות, שווי החברה בשוק נמוך משמעותית מהשווי המתקבל בהתבסס על צבר ההזמנות שנותר, שווי כביש 431 ופעילות הזכיינות הקיימת

לימור גרובר, מנהלת מחלקת מחקר Sell Side בבית ההשקעות פסגות פירסמה סקירה מעודכנת על מניית חברת התשתיות דניה סיבוס . גרובר טוענת כי "אין סיבה שהחברה תיסחר בדיסקאונט כה משמעותי על המזומן שבמאזניה".

גרובר ממליצה על מניית החברה המלצת "קניה" עם מחיר יעד של 10 שקל למניה הגלם לה פרמיה של כ-61% על מחיר המניה בבורסה בת"א.

בפסגות אמרו כי הערכת השווי לדניה מתבססת על תרחיש שמרני לגבי יכולת החברה לחזור לרווחיות העבר ועל תרחיש קיצוני לפיו מחצית מהלקוחות הקיימים במאזן שאינם שייכים לקבוצת אפריקה לא ישלמו את חובם. הפעילות השוטפת הוערכה על בסיס רווחיות גולמית של 3%, כששיפור ל- 4% יוביל למחיר הגבוה ב- 22% ממחיר היעד שלנו.

גרובר ציינה כי "למרות השמרנות, שווי החברה בשוק נמוך משמעותית מהשווי המתקבל בהתבסס על צבר ההזמנות שנותר, שווי כביש 431 ופעילות הזכיינות הקיימת. ההסבר לתופעה זו נעוץ בפסימיות לגבי יכולתה של דניה לחזור לרווח ולהניב תזרים חיובי".

בפסגות מעריכים כי "שיפור ברווחיות התפעולית יוביל לעלייה ברמת הביטחון של המשקיעים. בנוסף, בהערכת השווי לא לקחנו בחשבון קבלת חלק מתביעות החברה כלפי המדינה בעקבות השינויים בכביש 431 העשויות להניב עשרות מיליוני שקלים או התפתחויות חיוביות בגזרת הרכבת הקלה, גם אם כרגע הן בסבירות נמוכה".

עוד ציינו בפסגות כי להערכתם "מחירה הנוכחי של דניה בשוק מותיר מרווח בטחון מספק מפני התפתחויות שליליות נוספות, שאף נלקחות בחשבון במחיר היעד שלנו. בנוסף, במחיר הנוכחי קיים אפסייד בדמות שיפור נוסף ברווחיות ו/או היקפי פעילות גבוהים מכפי שאנו מעריכים בשלב זה, בין השאר על רקע תכנית ההאצה של האוצר בתחום התשתיות שהשפעותיה יורגשו בעיקר ב-2010-2011. עוד נציין כי בשל חוסר הוודאות לגבי מועד ההתאוששות הצפוי לענף, בחרנו בשלב זה שלא להאריך את תחזיותינו מעבר לשנת 2010, הצפויה להיות בהחלט שנת שפל.