יוחנן צנגן רץ למיליון

אחרי הצלחת "הישרדות" בערוץ 10 ו"האח הגדול" של קשת, הגיע תור רשת להפשיל שרוולים

יום לא קל עובר היום (ה') על יוחנן צנגן, מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת - יום השקת תוכנית הריאליטי החדשה "המירוץ למיליון". צנגן יודע היטב כי הרבה יהיה תלוי בהצלחתה, ובהימור עליה כמי שתעשה את השינוי שרשת מחכה לו כבר שנה שלמה.

למרות עבודה מאסיבית וממושכת של אנשי השיווק, התוכן, המכירות וההפקה של רשת על "המירוץ למיליון", או כמו שרשת מתגאה להציג "עבודה חוצת חברה", צנגן יודע היטב כי הצלחתה או כישלונה של התוכנית ידבקו בראש ובראשונה בו, ולכן מבחינתו הרבה תלוי כעת על כף המאזניים.

רשת, בראשות צנגן, מגדירה את "המירוץ למיליון", שתעלה לראשונה הערב, כתוכנית הדגל לעונת השידורים הקרובה. בפועל מדובר בהרבה יותר - התוכנית תקבע אם רשת בדרך להתאוששות או שהיא תמשיך להיות הזכיינית החלשה של ערוץ 2.

2008 היתה שנה לא קלה עבור רשת. בשנה זו היה נראה כי כל ניסיון שלה לחדש, לשנות, לעורר וליצור לא ממש הצליח. ואם לא די בכך, בתקופה האחרונה מתנהלים מגעים למיזוג בינה לבין ערוץ 10. השיחות הללו מעוררות עניין, אך מנגד יש לזכור כי ערוץ 10 נתפס לאורך כל הדרך כשחקן החלש של שוק הטלוויזיה המסחרית, כזה שבערוץ 2 לא ממש "סופרים" אותו - כל זה עד שהגיעה "הישרדות" ונתנה אגרוף בבטן הרכה של רשת.

אז אחרי ההצלחה של העונה הראשונה של "הישרדות", ואחרי ההצלחה המסחררת של קשת עם "האח הגדול", הגיע התור של רשת וצנגן להפשיל שרוולים, להוציא בלארג'יות את המזומנים, ולהראות לכולם מה זה ריאליטי - ואת זה הם ינסו לעשות עם "המירוץ למיליון".

ועוד דבר, בין אם מדובר יהיה בהצלחה או בכישלון, במובן מסוים זו תהיה גם הנדוניה של רשת למיזוג האפשרי עם ערוץ 10. *