מיישרים קו עם אובמה: שכר הבכירים באקוויטי 1 של גזית גלוב יקוצץ

7 בכירים בחברת הנדל"ן האמריקנית הסכימו בהתנדבות להפחתה של עד 10% משכרם לשנת 2009

ימים ספורים אחרי שנשיא ארה"ב החדש הביע את מורת רוחו משכר הבכירים בחברות ציבוריות בארה"ב, הודיעה אקויטי 1 , חברה בת אמריקנית של גזית גלוב , על קיצוץ בשכר בכירים בהיקף של עד 10% מהשכר.

המניות של חברת הנדל"ן, נסחרות בבורסה הראשית בניו-יורק לפי שווי של כמיליארד דולר. אקוויטי 1 היא חברה בת (53%) של גזית גלוב, הנמצאת בשליטת חיים כצמן ודורי סגל ושמניותיה נסחרות בתל-אביב.

הקיצוץ הוא ל-7 בכירים בחברה שהסכימו בהתנדבות לקיצוץ בשכרם לשנת 2009. מלבד מנכ"ל החברה נחשפו שמותיהם של 3 נוספים: תומס קאפוטו, ארתור גאלאגר ותומס מקדונאו. מנכ"ל אקוויטי 1 ג'פרי אולסון משתכר 1.76 מיליון דולר בשנה וסמנכ"ל הכספים, ג'ורג' אנדרוז 608 אלף דולר בשנה.

אקוויטי 1, פועלת בעיקר בתחום של מרכזי קניות בדרום ארה"ב. קרן הריט האמריקנית סיימה את הרבעון השלישי בהפסד של 21.4 מיליון דולר, לעומת רווח של 10.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה עדיין לא פרסמה את התוצאות לסיכום השנה החולפת, אך כבר עדכנה כלפי מטה את התחזית על רקע המיתון הקשה בארה"ב.

בחודשים האחרונים הודיעו מספר חברות ציבוריות ישראליות על קיצוץ בשכר הבכירים. גזית גלוב החליטה על קיצוץ בשכר החל מינואר 2009: חיים כצמן ודורי סגל הודיעו על קיצוץ של 15% בשכר, מיקי בר חיים, המנכ"ל 10% וסמנכלים ומנהלי ארצות 7%.