אמישראגז גברה על סופרגז: תקים את מערכת חלוקת הגז הטבעי בנגב ב-80-100 מיליון שקל

ועדת המכרזים של משרד התשתיות הלאומיות בחרה בקבוצת "נגב גז טבעי" ; הקבוצה תקבל זיכיון ל-25 שנה להקמה ותפעול של מערכת החלוקה שאמורה להיות מוכנה בתוך 4 שנים

ועדת המכרזים של משרד התשתיות הלאומיות בראשות מנכ"ל המשרד, עו"ד חזי קוגלר, התכנסה הערב (ב') ובחרה בקבוצת "נגב גז טבעי", כזוכה במכרז חלוקת הגז הטבעי באזור הנגב בהיקף של כ-80-100 מיליון שקל.

הקבוצה תקבל זיכיון ל-25 שנה להקמה ותפעול של מערכת החלוקה שאמורה להיות מוכנה בתוך 4 שנים.

הקבוצה כוללת את חברת הגז הביתי אמישראגז, אלקטרה שבשליטת גרשון זלקינד והקבלן אהרון חמו. "נגב גז טבעי" גברה על הצעה מצד קבוצת שכללה את חברת הגז סופרגז שבבעלות גרנית הכרמל של דוד עזריאלי וחברת התשתיות שפיר הנדסה.

ממשרד התשתיות נמסר עוד כי הצעת קבוצת גרנית-שפיר עמדה גם כן בתנאי הסף ונמצאה כשירה, ותוכל להחליף את הזוכה במידה והדבר יידרש.

משרד התשתיות פרסם לפני כחצי שנה את המכרזים לחלוקת הגז הטבעי באזור הנגב והמרכז בעלות כוללת של כ-200 מיליון שקל.

היקף מכרז החלוקה בנגב נאמד כאמור בכ-80 מיליון שקל, והמכרז להקמת מערכת החלוקה באזור המרכז נאמד בכ-120 מיליון שקל.

אמישראגז, שבשליטת משפחת פרדיס, ניגשה רק למכרז החלוקה בנגב, ואילו גרנית הכרמל ושפיר ניגשו לשני המכרזים בנגב ובאזור המרכז.

עבור חברות הגפ"מ (גז בישול) הכניסה לתחום חלוקת הגז הטבעי היא משמעותית מאחר והוא צפוי להפוך בתוך מספר שנים למקור הדלק העיקרי לתעשייה.

למרות ההפסד במכרז החלוקה באזור הנגב, יש סיכוי טוב שקבוצת גרנית-שפיר תוכרז כזוכה במכרז החלוקה באזור המרכז, זאת לאחר שועדת המכרזים אישרה את כשירותה. ממשרד התשתיות נמסר כי קבלת ההצעה כפופה לאישור מועצת רשות הגז הטבעי שתתכנס בעוד כשבועיים.

תחום חלוקת הגז כולל את קבלת הגז הטבעי בלחץ גבוה ממערכת ההולכה הארצית וחלוקתו לצרכני קצה. המכרזים כללו את הקמה ותפעול של מערכת החלוקה במשך 25 שנה. התחרות במכרז היא על מחיר החיבור החד-פעמי שייגבה מהצרכנים הגדולים, ועל דמי חלוקת הגז לצרכנים.

"היציאה להקמת מערכת חלוקת הגז הטבעי בנגב הינה צעד חשוב בחיזוק מעבר משק האנרגיה הישראלי למקורות נקיים", אומר קוגלר, "חיזוק הפריפריה ואזור הנגב, דווקא בימים אלו, מהווה תרומה חשובה לצמיחה. אנו בטוחים שהצרכנים ייהנו מהתנאים שאושרו על ידי המדינה".