מהמרים על כל הקלפי: נתניהו כראש הממשלה הבא מוביל עם 77% מהקולות באתרי ההימורים; 21% ללבני, 1% לברק

(עדכון) - [בחירות 2009 - כל החדשות, הסקרים והעדכונים] ; לבני לא משכנעת במיוחד את הגולשים וזוכה לסיכויי הצלחה יחסית נמוכים ; מי שישים דולר אחד על ניצחון ברק, יוכל לזכות ב-50 דולר

בעוד עם ישראל מתחבט בקלפי עבור מי להצביע, ברשת האינטרנט מתנהלת מערכת הימורים וירטואלית סוערת לא פחות. החל מאתרי הימורים כדוגמת ויקטור צ'נדלר, דרך בורסות שמאפשרות לסחור בדעות של גולשים וכלה באתרים שמנסים לנבא חדשות. בכל האתרים הללו מנסים הגולשים להרוויח מעט כסף מתחושות הבטן שלהם אם מדובר באתרים שמאפשרים מסחר אמיתי, או רק להוכיח לקהילה הווירטואלית כי הם מבינים בפוליטיקה ובהימורים במידה והם מבקרים באתרים שלא מאפשרים לסחור בכסף אמיתי.

באתר ניבוי החדשות Hubdub, המאפשר להמר על כסף וירטואלי בלבד, מעריכים הגולשים כי הסיכויים שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא עומדים על 77%. למרות שביבי איבד כ-4% ביממה האחרונה, הרי שעל פי גולשי האתר, הסיכויים שהוא ייבחר טובים באופן משמעותי בהשוואה לסיכויים שהעניקו הגולשים למתחריו - 21% לציפי לבני ו-1% בלבד לאהוד ברק.

מעניין לבחון כיצד השתנו הסיכויים הללו בצל הלחימה בעזה. כך, הסיכויים שאהוד ברק ייבחר היו גבוהים יותר עם פרוץ הלחימה, אך הלכו ופחתו בשבועיים האחרונים. גם ביבי נהנה מפופולריות בתקופת הלחימה, שהלכה והתעצמה, ואילו לבני התחזקה מאוד דווקא בימים האחרונים, כנראה לאור ההערכות כי הקרב בין קדימה ולליכוד צמוד למדי.

בחברת ההימורים המקוונת סטן ג'יימס מצטיירת תמונה דומה - יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, הוא המועמד המוביל לניצחון ביחס של 1:1.15 - על כל דולר שיושקע בנתניהו ניתן יהיה להרוויח 15 סנט במידה והוא אכן ינצח בתוצאות האמת. על לבני ניתן להרוויח כבר ארבעה וחצי דולר על כל דולר שיושקע, ואילו הקלף הפרוע הוא אהוד ברק - במקרה שלו יוכל להרוויח המהמר המשוגע 50 דולר עבור כל דולר שישקיע בו.

גולשים שבחרו להמר בבורסת הדעות הווירטואלית של מכון המחקר פאנלס וחברת נימניקס מציגים תמונה זהה - 70% מאמינים כי בנימין נתניהו ייבחר לראש הממשלה הבא, בהשוואה ל-25% הסבורים שלבני תהיה זו שתקים את הממשלה הבאה, ו-5% בלבד שעדיין מאמינים, או פשוט מקווים, כי ברק יהיה זה שינהיג את ישראל בשנתיים הקרובות. לגבי חלוקת המנדטים הרי שמההימורים באתר עולה כי הליכוד יקבל 28 מנדטים, קדימה תסיים את מסע הבחירות עם 26 מנדטים, וישראל ביתנו עם 16 מנדטים.

ומה קורה בבורסת Intrade האירית, שמאפשרת לסחור בחוזים עתידיים על אירועים שונים? גם פה נראה כי ביבי הוא המועמד המוביל להנהיג את ישראל, עם סיכוי של 75%, בהשוואה ל-18% סיכויי הצלחה למועמדת ציפי לבני (שעמדה על למעלה מ-40% סיכויי הצלחה רק לפני כשבועיים). סיכוייו של אהוד ברק, על פי בורסה זו, אפסיים. כעת נותר רק לראות אם גולשי האינטרנט בישראל משקפים את הציבור הישראלי באופן מייצג ומהימן.