הקרב על הרייטינג: בערוץ 10 מחכים לקול של יעקב, בערוץ 2 הולכים על "ארץ נהדרת"

ב-3 הערוצים המרכזיים מתכוננים לקרב על משדר הבחירות, כאשר לא ברור אם קולו של יעקב אילון יחזור אליו עד הערב ; הגימיקים: בערוץ 1 הולכים על אולפן וירטואלי ובערוץ 10 על מגדלי עזריאלי

עוד לפני סגירת הקלפיות, הקרב האמיתי של יום הבחירות יחל הערב על מסך הטלוויזיה. בניגוד לבחירות, כאן מזג האוויר דווקא משחק לטובת המדיה האלקטרונית, שכן ההנחה היא כי רבים מהצופים ישהו ממילא בבתיהם. שלושת הערוצים מצחצחים חרבות לקראת הקרב על הרייטינג, כאשר את הדרמה מספק היום ערוץ 10: במהלך היום העריכו בערוץ כי קולו של מגיש החדשות, יעקב אילון, שאמור לנצח הערב יחד עם מיקי חיימוביץ על משדר הבחירות של ערוץ 10 - צפוי לשוב אליו עד הערב. בימים האחרונים איבד אילון את קולו בשל וירוס בגרון.

משדר הבחירות של ערוץ 10 יחל היום בשעה 17:00 מהאולפן הרגיל בגבעתיים, כאשר המדגם הסופי יפורסם כמו בשאר הערוצים בשעה 22:00. יחד עם זאת, בערוץ 10 החליטו לבצע בבחירות הנוכחיות גם מהלך גרנדיוזי יותר של צביעת מגדלי עזריאלי בצבעים בשעת פרסום המדגם, כאשר כל צבע וכל מגדל מסמל את כוחה של המפלגה על פי תוצאות המדגם.

זכיינית ערוץ 2 קשת, שאחראית על ערב השידור הערב, החליטה לתבל את ערב הבחירות גם בבידור. החל מהשעה 21:00 הצוות של "ארץ נהדרת" מצטרף לחברת החדשות של ערוץ 2. על אף ש"ארץ נהדרת" תשודר גם הערב בשידור חי מאולפני הרצלייה, מדובר במשדר שיתקיים לסירוגין מאולפנים אלה לאולפני חברת החדשות שבנווה אילן ויימשך לאורך כל ערב השידור.

בערוץ הראשון הקימו אולפן וירטואלי. מהדורת הבחירות המרכזית בהגשתם של מירב מילר וינון מגל תחל בשעה 21:00 וכמו בשאר הערוצים, המדגם ישודר בשעה 22:00.

אך לא רק התקשורת האלקטרונית ערכה בבחירות הנוכחיות הכנות מיוחדות לקראת הבחירות. כך למשל עיתון "מעריב" הפיץ הבוקר עיתון עם שער כפול, כך שבעלי בעלי דוכני העיתונים יכולים להשפיע ולבחור איזה מועמד יופיע על גבי השער הראשי. על כל שער מתנוססת תמונתו של אחד מן המועמדים המובלים לראשות הממשלה - ציפי לבני ובנימין נתניהו, כך שכל בעל דוכן בוחר אם הוא תומך של נתניהו או של לבני, גם מחוץ לקלפי. *