יותר קריא: אמזון משיקה את קורא הספרים האלקטרוני - קינדל 2 המשופר

לקורא הספרים האלקטרוני של אמזון יש חיבור אלחוטי מהיר לרשת המידע של חברת Sprint Nextel ; עוביו החדש אינו עולה על 0.91 מילימטר, ומשקלו קל במיוחד ועומד על כ-250 גרם

קורא הספרים האלקטרוני של אמזון, ה-Kindle, זכה להצלחה מסחררת בשוק כבר עם השקתה של הגרסה הראשונה של המכשיר, לפני 14 חודשים. הצלחה זו התבטאה גם בבניית מודל שיווקי חדש לחלוטין לשוק הספרים והעיתונים, מודל אותו מקווים לבסס באמזון כעת, עם השקת הגרסה החדשה של הקינדל, הנקרא בפשטות קינדל 2.

הודות לקהל לקוחות נלהב שהשיאו עצות לשיפור המכשיר, ביצעה אמזון שינויים בקינדל והפכה אותו לנוח וידידותי יותר.

ראשית, למכשיר החדש יש חיבור אלחוטי מהיר לרשת המידע של חברת Sprint Nextel. שיפור נוסף הוא עוביו של הקינדל החדש שאינו עולה על 0.91 מילימטרים, פחות ממרבית הטלפונים הסלולריים המצויים היום בשוק, בהתאם, משקלו של המכשיר קל במיוחד ועומד על כ-250 גרם.

מקשי התפעול שלו נוחים משמעותית לעומת קודמו ומקש רב תכליתי מאפשר למשתמש לסמן מקטעי טקסט, לרשום הערות ולחפש מילות מפתח ביתר קלות. הדפדוף בקינדל החדש מהיר ב-20% מהקינדל המקורי והתצוגה על גבי המסך שלו, שרוחבו 6 אינץ', נקיה וברורה יותר הודות להרחבה של טווח הגוונים בו.

הקינדל 2 מסוגל לאחסן בזיכרונו 1,500 כותרים באורך מלא ואורך החיים של הסוללה שלו הוארך ב-25%, והיא מחזיקה מעמד עד שבועיים ללא טעינה, בתנאי שהמודם במכשיר אינו מופעל.

אנשי המחקר והפיתוח של אמזון הוסיפו גם יישומים קטנים אך שימושיים לקינדל 2, החשוב שבהם הוא אולי מילון בן 250,000 מילים המותקן בו ומופעל בלחיצת כפתור, המכשיר גם יוכל "לדבר" עם מכשירי קינדל מהדור הקודם כמו גם עם מכשירים אלחוטיים אחרים דוגמת טלפונים סלולריים חכמים. יישום חדש נוסף במכשיר הוא המרת טקסט כתוב לטקסט דיבור, כך שהמכשיר יכול למעשה 'להקריא' למשתמש את הטקסט.

באמזון הבינו שהצלחת המכשיר אינה תלויה רק בשיפורים שהוכנסו בו אלא גם בנגישות התכנים המותאמים אליו, ולכן הרחיבו בחברה את מצאי הספרים הזמינים להורדה באמצעות החנות המקוונת שלה, והוא עומד כעת על 230,000 כותרים, ביניהם 103 כותרים מתוך רשימת 110 רבי המכר של העיתון "ניו-יורק טיימס", רובם במחיר של 9.99 דולרים. כמו כן, דאגו באמזון להגדיל את מספר העיתונים והמגזינים הזמינים להורדה עבור משתמשי הקינדל. מחירו של הקינדל 2 יעמוד על 359 דולר והוא יופץ החל מה-24 בפברואר.