הבנק המרכזי של שבדיה הפחית את ריבית הריפו ל-1% - הרמה הנמוכה ביותר מאז 1994

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] הבנק המרכזי של שבדיה: "הורדת הריבית הינה הכרחית כדי לבלום את הנפילה בייצור, לעודד את שוק העבודה ולשמור על יעד אינפלציוני של 2%"

[רוצה לדעת איך פותחים מקימים עסק בשבדיה? הרשם לניוזלטר עסקים מתעוררים]

רוצה לדעת איך עושים עסקים בשבהבנק המרכזי של שבדיה (Riksbank) הפחית היום את הריבית המרכזית, ה-repo, ב-1% והודיע כי יתכן והוא ייאלץ לבצע הפחתה נוספת בהמשך השנה. הריבית עומדת כעת על 1% - הרמה הנמוכה ביותר מאז 1994.

ריבית הריפו, היא הריבית הנלקחת מהבנקים על קנייה של אג"ח עם התחייבות של מכירה חוזרת כעבור תקופה קצרה (שבוע ימים). הפחתת הריבית נועדה להגדיל את זמינות הנזילות גם לגופים מוסדיים.

"הורדת הריבית הינה הכרחית כדי לבלום את הנפילה בייצור, לעודד את שוק העבודה ולשמור על יעד אינפלציוני של 2%". כך נכתב בהודעה של הבנק המרכזי של שבדיה.

תחזית השוק היתה להפחתה של 0.5% לפחות, אחרי שאתמול (ג') התפרסמו נתוני מאקרו שהצביעו על ירידה חדה של 20.3% בתפוקה התעשייתית לחודש דצמבר. מדובר בהורדת הריבית הרביעית במספר, מאז חודש אוקטובר, עת עמדה הריבית על 4.75%.

הכלכלה השבדית, עם תמ"ג של 370 מיליארד דולר, נכנסה למיתון במהלך הרבעון השני של 2008, כשהיא מתמודדת עם ירידה חדה ביצוא, המהווה כמחצית מהתמ"ג, וכן עם עלייה נמשכת בשיעור האבטלה.