קרן Allied דוחה את כוונת ההשתלטות עליה מצד FCR של גזית גלוב

לאחר הנפקת מניות למוסדיים בשבוע הבא תכפיל FCR את אחזקתה ב-Allied ותגיע ל-11%; הנסיון להגדיל את האחזקה בקרן הריט נתקל כעת בקשיים

קרן Allied דוחה את כוונת ההשתלטות עליה מצד FCR , חברה בת (53%) של גזית גלוב הנמצאת בשליטת חיים כצמן ודורי סגל. במסגרת העסקה עליה דווח השבוע מבצעת חברת הנדל"ן הקנדית הנפקת מניות למוסדיים ובסיומה תכפיל FCR את אחזקתה ב-Allied ותגיע ל-11%.

Allied מנהלת פורטפוליו של משרדים ושטחי מסחר באזורים אורבאניים, הכולל כ-75 נכסים הבנויים על למעלה מחצי מיליון מ"ר. רבים מהנכסים נמצאים בסמיכות לנכסים של FCR. בין FCR ל- Alliedקיימת סינרגיה בפעילות ועם הדיווח על העסקה השבוע ציינה FCR שבכוונתה לפעול להגברת שיתוף הפעולה.

"החלטנו שלא להיכנס לדיונים עם FCR בעקבות הערכות לגבי הערך המוסף לחברה לגבי שיתוף פעולה עמכם", כך לשון הודעת Allied ל-FCR במכתב שהגיע לידי "גלובס".

חברת FCR נסחרת בבורסה של טורונטו לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר קנדי וחברת Allied (סימול AP-UN) נסחרת לפי שווי של 372 מיליון דולר קנדי. מניית FCR נסחרת היום במחיר של 18 דולר קנדי, ומחירה של מניית Allied עומד על 12 דולר קנדי. המחיר הקובע לעסקה נקבע לפי המחיר הממוצע של מנייתAllied בשבוע האחרון - 14.23 דולר קנדי.

בתוך כך נציין ש-FCR שמניותיה נסחרות בבורסה בטורונטו זכתה בימים האחרונים בשורה של תשבחות מצד אנליסטים בהקשר של המהלך. "שיתוף הפעולה בין שתי חברות הנדל"ן הקנדיות יוצר פורטפוליו של 246 נכסים, כולל נכסי משרדים ונראה שזול יותר לרכוש מניות מאשר לבנות", ציינו האנליסטים. בשורה התחתונה זוכה FCR להמלצת קנייה עם מחיר יעד גבוה בכ-20% מהמחיר בבורסה.