פסגות על מניות השותפות ב"תמר 1": אבנר עלתה השנה ב-85% - ועדיין בדיסקאונט של 92.9%; דלק קידוחים עלתה ב-105% השנה - ובדיסקאונט של 78%

לפי האנליסטים בפסגות, דלק אנרגיה שעלתה כ-300% - גם היא עדיין בדיסקאונט של 80% ; מסייגים, עם זאת, בסקירה בעקבות הודעת נובל אנרג'י: "איננו מצפים לראות סגירה של הדיסקאונט בטווח הקרוב לאור מרחק הזמן עד לנקודה בה המאגר יחל להניב תזרימים" ; מורידים המלצה לקבוצת דלק עקב סגירה מהירה של הדיסקאונט

האנליסטים פלי שביב, נעם פינקו ולימור גרובר מפרסמים היום (ד') עדכוני המלצות למניות אבנר יהש , דלק קידוחים ודלק אנרגיה , על הודעת נובל אנרג'י מאתמול כי הפוטנציאל בקידוח "תמר 1" גדול בכ-61% מההערכות המוקדמות.

"להצלחת תמר יש ערך ברמה הלאומית", כותבים בפסגות, והיא " צפויה להפחית משמעותית את התלות בגז ממצרים או ממאגר בריטיש גז מול עזה".

כמו כן, סבורים האנליסטים, ההצלחה "תאפשר לישראל להתארגן במקביל, וללא לחץ זמן, ליבוא LNG, כאשר להערכתנו גם במהלך זה השותפות לפרויקט ים תטיס צפויות להיות מובילות. הלחץ שקיים היום נובע גם מבעיות באספקת הגז ממצרים ובעיקר מהגדלת האספקה מים תטיס אשר לפי ההערכות הנוכחיות תסתיים ב-2014 עקב סיום המאגרים - וכעת לחץ זה מוסר. השותפויות יכולות כעת למכור את מלוא הכמות מים תטיס מכיוון שיוכלו להסב למאגר בתמר את ההתחייבות מול חברת החשמל לשמירה על רזרבות".

לפי הערכת האנליסטים בפסגות, "תכנון הפעילות בתמר צפוי להימשך ולהערכתנו המאגר יהפוך להיות פעיל באמצע 2013, מה שמתיישב בצורה מצוינת עם לוח הזמנים לסיום הגז בים תטיס... החברות דיווחו כי לאור הניסיון מים תטיס והרקע של נובל לא צפויה בעיית מימון והוא יתבצע תוך כדי הפיתוח. כבר כיום קיימות פניות מבנקים בחול המעוניינים להשתתף במימון, מה שבהחלט מפחית את החששות מפני השפעה שלילית של משבר האשראי על התקדמות הפיתוח".

לפי האנליסטים, הצלחת תמר מאוששת עוד יותר את ההערכות כי כל החוף המזרחי של הים התיכון הוא אזור גז: מהקידוחים המצריים בדרום, דרך BG מול עזה, דרך ים תטיס מול אשדוד ועד לקידוח תמר מול חיפה. לחברות חזקות ורישיונות רבים בכל האזור הגיאוגרפי והעניין מצד חברות בינלאומיות בפיתוח כלל האזור צפוי לעלות משמעותית. לשותפויות גם חלק מהקידוחים של נובל מול קפריסין, שלהערכתנו יהיה אחד ממוקדי תכנית הפיתוח של נובל לשנה הקרובה".

מכאן עוברים האנליסטים, להשפעת הקידוח על מניות השותפות בו:

1. קבוצת דלק

"ערך מהותי נובע מהצלחת הקידוח לקבוצת דלק המחזיקה ב-17% מקידוח תמר בשרשור (88.9% בדלק אנרגיה, 12.6% באבנר ו-6.5% בדלק קידוחים). הערך הגלום לקבוצה הוא 435 מיליון דולר, הנובעים מנכס יציב המניב תזרימים מהותיים ומחזק את איתנותה הפיננסית.

"התפתחות זו גוזרת מחיר יעד כלכלי של 553 שקל לקבוצת דלק. השווי הסחיר למניה הוא 454 שקל, דיסקאונט של 20%. מאז העלאת ההמלצה באמצע ינואר עלתה מניית קבוצת דלק ב- 110%, מה שהוביל לצמצום משמעותי של הדיסקאונט הסחיר. לאור זאת, אנו מורידים המלצתנו לתשואת יתר".

2. אבנר, דלק קידוחים ודלק אנרגיה

"כפי שציינו בהמלצת הקנייה לאבנר ולדלק קידוחים שפרסמנו בסוף דצמבר, רמת המחירים של המניות כיום מגלמת רק את הערך מפרויקט ים תטיס ואינה מגלמת כלל את ההצלחה בקידוח תמר.

"בבחינת העליות בשערי המניות אבנר עלתה מתחילת השנה ב-85%, דלק קידוחים ב- 105% ודלק אנרגיה ב-300%. כפי שניתן לראות, למרות העליות, מחירי המניות עדיין רחוקים מלגלם את השווי הגלום בתמר. איננו מצפים לראות סגירה של הדיסקאונט בטווח הקרוב לאור מרחק הזמן עד לנקודה בה המאגר יחל להניב תזרימים, אך שיעורו הגבוה בכל זאת מצדיק המשך המלצה חיובית על מניות השותפות".