מעלות על חברת החשמל: "הגיוס בחו"ל יאפשר לחברה לצלוח את המחצית הראשונה של 2009 בלבד"

סוכנות הדירוג הותירה ללא שינוי את דירוג האג"ח של חברת החשמל על AA+ ; האג"ח שיונפקו יתווספו לרשימת המעקב עם "השלכות שלילות" ; הסוכנות מעריכה: "ייתכן שחברת החשמל תידרש לפנות שוב לשוקי ההון במחצית השנייה של 2009"

חברת הדירוג מעלות S&P הודיעה היום (ד') על קביעת דירוג של AA+ לאג"ח בסך של כ-500 מיליון שקל שאותן תנפיק חברת החשמל בשוק המקומי. הדירוג נשאר ללא שינוי ביחס להחלטה הקודמת, כאשר עד חודש מרץ יושלם תהליך הבחינה של הדירוג.

אגרות החוב שיונפקו יתווספו לרשימת המעקב עם "השלכות שלילות", וזאת על רקע הצורך למחזר חוב כ- 6.0 מיליארד שקל בשנת 2009 ורמת הנזילות הנמוכה יחסית של החברה.

במעלות מתייחסים לגיוס האחרון של חברת החשמל בארה"ב בו השלימה החברה גיוס בסך כחצי מיליארד דולר בריבית גבוהה מאוד של כ-9.375%.

במעלות מציינים כי "הגיוס בשווקים הבינ"ל הגדילו את יתרות המזומן של החברה למעל 5.0 מיליארד שקל, עובדה אשר תומכת ביכולת החברה לצלוח את המחצית הראשונה של שנת 2009".

יחד עם זאת, מעריכה "מעלות" כי הצורך במחזור הלוואות משמעותי, אי וודאות בנוגע להיקף התחייבויותיה הפנסיוניות ואי וודאות בכל הנוגע לתזרים המזומנים העתידי של החברה עשויות לחייב את החברה בפנייה נוספת לשוקי ההון גם במחצית השנייה של השנה".