אלשיך הוציאה צו הקפאת הליכים לרשת DMO ל-15 יום לצורך מינוי מפרק

קבעה כי אין כל עדיפות להקפאת הליכים על פני פירוק בעניינה של DMO, אך עם זאת החליטה להוציא צו הקפאת הליכים למשך 15 ימים כדי לאפשר במהלך תקופה זו הגשת בקשה לפירוק החברה ומינוי מפרק מפעיל

שופטת המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, קבעה היום (ה') כי אין כל עדיפות להקפאת הליכים על פני פירוק בעניינה של חברת DMO. עם זאת, החליטה אלשיך להוציא צו הקפאת הליכים לחברה למשך 15 ימים כדי לאפשר במהלך תקופה זו הגשת בקשה לפירוק החברה ומינוי מפרק מפעיל.

עוד קבעה אלשיך כי הנאמן בתקופה זו, רו"ח אריה רפפורט, יפרסם בתוך 24 שעות הזמנה להציע הצעות לרכישת החברה; יגביל את פרק הזמן להגשת ההצעות למשך 10 ימים; יערוך התמחרות בין המציעים; וידווח לבית המשפט על תוצאות ההתמחרות לא יאוחר מ-48 שעות מתום עריכתה.

בבקשת הקפאת ההליכים הוצג הסכם בין DMO לבין דאטהסייף גרופ, בעלת מניות מיעוט ב-DMO, לפיו תרכוש זו את רשת החנויות של DMO בתמורה כוללת של כ-5.5 מיליון שקל בשני שלבים.

אלשיך ציינה בעניין זה כי למעשה היא מתבקשת לאשר עסקה מתוכננת ומוסדרת מבלי אפילו שיש לה שיקול דעת, וכי ההסדר המוצע אינו מכסה אפילו את החובות לנושים המובטחים. לדבריה, די בכך כדי להביא לדחייתה של הבקשה להקפאת הליכים ואין במקרה הנדון כל עדיפות להקפאת הליכים על פני פירוק.

בסופו של דבר הגיעה השופטת למסקנה כי אין מקום למתן צו הקפאת הליכים, ואולם מאחר וכל יום שחולף מבלי שהחברה תונהג על-ידי בעל תפקיד מביא נזק גדול ועלול למוטט את החברה כליל, החליטה אלשיך על מתן צו הקפאת הליכים למשך 15 ימים לצורך מינוי מפרק. (פש"ר 1231/09).