ענתבי הטיל על "פרפקט קופות גמל" קנסות בסך כ-560 אלף שקל

מממצאי הביקורת עולה כי החברה גייסה עמיתים לקופות הגמל שבניהולה באמצעות עובדים אשר לא החזיקו ברישיון סוכן פנסיוני, וכי במעמד הצטרפות העמית לקופות הגמל לא הועבר לעמית מסמך בכתב המפרט את הנימוקים להמלצה

ידין ענתבי, הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, הטיל היום (א') על בית ההשקעות "פרפקט קופות גמל" קנסות בסך של 559,800 שקל.

החלטת נתקבלה עקב ליקויים שהתגלו בביקורת אשר נערכה בחברה על ידי אגף שוק ההון ולאחר שנערך שימוע לחברה.

מממצאי הביקורת עולה כי החברה גייסה עמיתים לקופות הגמל שבניהולה באמצעות עובדים אשר לא החזיקו ברישיון סוכן פנסיוני, וכי במעמד הצטרפות העמית לקופות הגמל לא הועבר לעמית מסמך בכתב המפרט את הנימוקים להמלצה.

בנוסף, נמצא כי החברה לא עמדה בכל הוראות הנוגעות לאופן העברת כספים בין קופות גמל, ובכלל זה אי העברת כספים בתוך 7 ימים ואי תשלום ריבית פיגורים על איחור בהעברת הכספים.

בכוונת אגף שוק הון להמשיך ולהגביר את האכיפה על פעילות הגופים המוסדיים בתחום הביטוח והחיסכון הפנסיוני, בכלל זה על טיב השירות שניתן לעמיתים ועל השיווק הפנסיוני שמבוצע על ידם.

מפרפקט נמסר בתגובה: פרפקט נבחרה להיות הגוף הראשון בו תיערך הערכה מוסדית על-ידי משרד האוצר, בה נבדקו ונסקרו כל תחומי הפעילות של החברה במשך מספר חודשים והליקוי תוקן עוד ברבעון הראשון של שנת 2008.

פרפקט מקדמת בברכה פעילות בקרה ואכיפה מצד הממונה על אגף שוק ההון בקרב כל הגופים המוסדיים ותמשיך לפעול כשטובת לקוחותיה עומדת לנגד עיניה.