לבני: "או שנרכיב את הממשלה או שנהיה באופוזיציה; לא היה פתק בקלפי שנקרא גוש ולא היה פתק בקלפי שנקרא מחנה"

פתק שהעבירה לבני לאולמרט: "אין לי שום כוונה להיות באחדות בראשות ביבי" ; בנוגע לעתיד אמרה יו"ר קדימה: "28 מנדטים זה לא מספר, זה מאות אלפי אנשים שבאו והצביעו עבור מה שאנחנו; יש מי שחובר היום לעוד ועוד גורמים קיצוניים; אנחנו צריכים לזכור שקדימה זו לא קבוצת אנשים שיכולה להיות בתפקידים כאלה ואחרים - קדימה זו הנהגה"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

ציפי לבני, יו"ר סיעת קדימה, אמרה בישיבת הסיעה: "אנחנו ניצחנו את הבחירות האלה". עוד אמרה: "אנחנו נודיע על הצעדים שלנו ביום ראשון".

בנוגע לעתיד אמרה לבני: "28 מנדטים זה לא מספר, זה מאות אלפי אנשים שבאו והצביעו עבור מה שאנחנו. אנחנו צריכים לחשוב לא רק בקלקולציות פוליטיות אלא מה עושים עם האמון הענק מהציבור וזו אחריות גדולה לנהוג נכון".

"לא היה פתק בקלפי שנקרא גוש ולא היה פתק בקלפי שנקרא מחנה", אמרה לבני.

"כולנו מבינים שהשיטה היא בעוכרינו ויש מי שינצל את השיטה", אמרה. "זה לא המצב הערכי אבל זה המצב הקיים ואני מכירה את העסקאות שנרקמו ומקבלות מימוש היום".

"יש מי שחובר היום לעוד ועוד גורמים קיצוניים. אנחנו צריכים לזכור שקדימה זו לא קבוצת אנשים שיכולה להיות בתפקידים כאלו ואחרים - קדימה זו הנהגה".

"קדימה היא זו שתרכיב את הממשלה. זה לא יהיה בסדר אם זה לא משקף את מה שאנחנו - יצרנו משהו חדש. היתה בחירה בין הייאוש והתקווה וכל מה שדיברנו עליו כל מערכת הבחירות ואני עומדת להקפיד על זה".

"או שנרכיב את הממשלה או שנהיה באופוזיציה - יש שתי דרכים". "אנשים שמחו לראות את הניצחון שלנו - עדיין צריך לתרגם אותו לממשלה בראשותינו".

לבני הודתה לכל חברי הסיעה על האחדות והסיוע ההדדיים. "שבוע שעבר, ברגע היוודע התוצאות היתה שמחה גדולה ובצדק".

ואפרופו פתקים

"אין לי שום כוונה להיות באחדות בראשות ביבי", כתבה היום ציפי לבני לרה"מ אולמרט, בפתק שהעבירה לו בפתח ישיבת הממשלה ושתמציתו הגיעה לידי חדשות 2 באינטרנט. "מה שאתה אומר מוביל לשם", הוסיפה. לבני גם נשאה דברים בישיבת קדימה ואמרה "או שנרכיב את הממשלה או שנהיה באופוזיציה".

לפני כתיבת הפתק, התנהלה בין השניים שיחה קצרה, בלחישות: "אתה הולך להגיד עכשיו משהו על רוטציה?", שואלת לבני. "שאני רוצה ממשלה רחבה", עונה אולמרט. "אהוד תעשה לי טובה...", עונה לו יו"ר קדימה. "למה?", "כי אני לא יודעת מה זה ממשלה רחבה". בשלב זה הניח אולמרט יד על המיקרופון. "בסדר, תרשמי לי פתק", מסכם אולמרט. והשאר - היסטוריה.

במפלגת הליכוד הגיבו על הפתק שכתבה לבני ואמרו "הפתק של לבני מעיד על עיוורון מוחלט, שכן רוב ברור בציבור הביע אי אמון בדרכה של לבני ומפלגתה. לעומתה, רוב מוחלט של הציבור נתן אמון בבנימין נתניהו ובדרכו. לבני מנסה לעוות את רצון הבוחר ולגנוב את דעת העם".