המגדלים תומכים בהצעת וילי-פוד לרכישת ויטה פרי הגליל

זאת בתנאי שיקבלו החזר מלא של החובות ; היום בשעות הצהריים כונסה אסיפת נושים של בנק לאומי ובנק דיסקונט, שלאחריה יצטרכו הבנקים להחליט על עמדתם בנושא

המגדלים הודיעו היום (א') כי הם תומכים בהצעתה של חברת וילי-פוד לרכישת חברת ויטה-פרי הגליל , וזאת בתנאי שיקבלו החזר מלא של החובות. הודעה ברוח זו מסרו היום המגדלים למנהלי החברה שמינה בית המשפט, רו"ח דייב גל ועו"ד עופר אטיאס.

לדברי נציגי כ-100 המגדלים, פיני מהלל, המגדלים סבורים כי במסגרת הצעה זו יש להם הסיכוי הגבוה ביותר לקבלת החזר החובות המגיעים להם בסך 27.6 מיליון שקל, למרות שהצעתה של וילי-פוד אינם מבטיחה להם את החזר החוב. לדברי מהלל, המגדלים מוכנים להגיע להסדר פשרה בכל הנוגע לפריסת החוב.

היום בשעות הצהריים כונסה אסיפת נושים של בנק לאומי ובנק דיסקונט, שלאחריה יצטרכו הבנקים להחליט על עמדתם. עם זאת, באסיפת הנושים של המגדלים שהתקיימה בסוף השבוע האחרון הודיע בא-כוח הבנקים באופן בלתי רשמי כי אין לבנקים כוונה לתמוך במי מההצעות.

בסוף השבוע האחרון התקיימה גם אסיפה של הנושים הבלתי מבוטחים, ולמעשה אסיפת הנושים היום היא האחרונה בסדרה.

כזכור, בחודש שעבר מינה שופט בית המשפט המחוזי בחיפה את עו"ד עופר אטיאס ורו"ח דייב גל ממשרד טרבלסי ושות' כמנהלים מיוחדים של החברות למשך תקופה של 30 יום. עו"ד אטיאס מונה לשמש כמנהל מיוחד לבקשת הבנקים, ואילו רו"ח גל מונה כמנהל מיוחד לבקשת החברה הציבורית.

המנהלים הציגו בפני הנושים 3 הצעות לרכישת החברה. הראשונה היא הצעתה של יודפת, שעיקרה היא הזרמת כספים לחברה הציבורית כנגד הקצאת מניות ותוך הגעה להסדר עם קבוצות הנושים.

ההצעה השנייה היא של קרן סקיי, ולפיה תוקם חברה חדשה שתרכוש 100% מהשליטה בחברות הבנות. המשקיע יזרים לחברה 32 מיליון שקל שיופנו להחזר חובות. המשקיע יחזיק בחברה החדשה 70%, ואילו נושים שימירו את החוב במניות יחזיקו 30%. למשקיע תינתן עדיפות בהחזר של 32 מיליון שקל על פני יתר בעלי המניות, וזאת עם ריבית שנתית בשיעור של 10%.

ההצעה השלישית היא של חברת וילי-פוד, ולפיה וילי-פוד תרכוש 100% ממניות החברה הציבורית והחברות הבנות ו/או רכישת פעילותן, וזאת לפי שיקול-דעתה של וילי-פוד, כאשר התמורה תשולם לקופת הנושים. וילי-פוד מסרה כי היא מוכנה לקחת על עצמה את המבנה בחצור-הגלילית ואת השטח מסביבו, בתמורה ל-40 מיליון שקל שישולמו לבנקים כנגד משכנתא ל-20 שנה, שתישא ריבית שנתית קבועה של 4%. עוד הודיעה וילי-פוד כי היא נכונה לסייע בגביית חובות קיימים במסגרת הפעילות השוטפת, וזאת תמורת 10% מהתקבולים.

"אין לנו בעיה עם אף אחד מהמציעים, אבל כל אחד מהם צריך לדעת שהוא לא מקבל אותנו כחיה פצועה והוא לא מקבל אותנו כמכירת סוף עונה. אנחנו רוצים להמשיך ולעבוד כמפעל מצליח. אנחנו לא יודעים מה קורה איתנו. עובדים שרוצים לקנות דברים לילדים מתייעצים אתי אם בכלל לבצע קניות. חוסר הוודאות קשה, והם לא יודעים אם לקנות מוצרים שוטפים לבית כי הם לא יודעים אם תהיה להם אפשרות לשלם עבורם", אומר היום ל"גלובס" יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה.

יצויין כי מפעלי החברה בחצור-הגלילית ובקריית-מלאכי מעסיקים ביחד כ-400 עובדים קבועים ועוד מאות עובדים עונתיים.