פרטנר מחכה לשר התקשורת הבא: רוצה להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות

בכיר בחברה: אם ייכנסו מפעילי סלולר וירטואליים, נדרוש לפתוח את שוק השיחות הבינלאומיות

חברת פרטנר ,בניהולו של דוד אבנר, מתכוונת להיכנס לתחום השיחות הבינלאומיות ובכוונתה להעלות דרישה זו לשר התקשורת החדש בממשלה הבאה. למרות שפורטפוליו השירותים שמציעה פרטנר רחב מאוד, עדיין הם אינם רשאים לשווק שירותי שיחות בינלאומיות בשל מדיניות משרד התקשורת. זאת, לעומת ספקיות האינטרנט 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן שיכולות להציע שירותי טלפוניה פנים-ארצית, יחד עם אינטרנט ושיחות בינלאומיות בחבילה אחת ללקוח.

לדברי פרטנר, ברגע שחברה כמו 012 סמייל רוצה להיכנס ולהפוך לשחקן MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי) שרוכב על תשתיות סלולר של חברות קיימות, אין סיבה הגיונית שפרטנר לא תיכנס לתחום השיחות הבינלאומיות, בו כאמור פועלת 012 סמייל.

לדברי בכירים בחברה, ברגע שמשרד התקשורת יפעל בכיוון ויכפה עליה לפתוח את הרשת הסלולרית שלה ויחייב אותה למכור שירותים ותשתיות לטובת מפעיל סלולרי וירטואלי (MVNO), היא לא תעמוד מנגד ותדרוש לקבל רישיון לספק שירותי שיחות בינלאומיות.

שר התקשורת, אריאל אטיאס, החליט בעבר להקשות על חברות הסלולר ולמנוע מהן כמעט לחלוטין את הכניסה לתחום השיחות הבינלאומיות בעקבות אימוץ והחרפת המסקנות של דו"ח ועדת גרונאו. כזכור, ההמלצה הייתה לאפשר לחברות הסלולר להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות וזאת רק לאחר שתשונה צורת ההתחשבנות הננקטת כיום.

היום לקוח משלם לחברת הסלולר ולחברת השיחות הבינלאומיות בנפרד. ועדת גרונאו המליצה כי התשלום יהיה כפי שקיים היום בשוק הנייח, כלומר הלקוח משלם למפעיל השיחות הבינלאומיות והוא מעביר לחברת התשתית את דמי המעבר על הרשת שלו.

אלא שאטיאס הוסיף עוד תנאי במטרה למנוע כניסת חברות הסלולר ולהקשות עליהן. השר קבע כי חברת סלולר לא תוכל לקבל רישיון לשיחות בינלאומיות עד שלא ייכנסו לשוק מפעילים וירטואליים כדי להגביר את התחרות בסלולר. מטרתו של אטיאס היא לאזן בין ה"רעב" של חברות הסלולר שכבר נכנסות לתחום אספקת האינטרנט (ISP) לבין חשש אמיתי מפגיעה בתחום השיחות הבינלאומיות של החברות בשוק, מה שיכול היה לגרום להן נזק כבד ביותר.

כאמור, בפרטנר מרגישים כרגע שבשלה העת לנסות ולהעלות את הנושא מחדש על רקע העובדה שהחברה נכנסה לתחום הטלפוניה הקווית והיא מרחיבה את תחומי פעילותה, וזאת על מנת להציע סל שירותים כולל ללקוח כך שיוכל לקבל ממנה את כל השירותים האפשריים.