רשת מתנגדת להסדר המדינה עם ערוץ 10: דורשת החזר החוב בגין דמי הזיכיון

טוענת כי הפשרה המסתמנת על דחיית תשלום החוב בגין דמי הזיכיון של ערוץ 10, בגובה 26 מיליון שקל, אינה חוקית ; "לא ניתן לוותר על תשלומים מבעלי זיכיון אחד, שמשמעותם מניעת השבת כספים לבעלי זיכיון אחרים"

זכיינית ערוץ 2 רשת דורשת לאלתר את חלקה בדמי הזיכיון אותם אמור לשלם ערוץ 10. רשת לא מתכוונת לאפשר לרשות השנייה או למשרד התקשורת להגיע להסדר עם ערוץ 10 בגין דמי הזיכיון. חובות הערוץ בסעיף זה נאמדים בכ-26 מיליון שקל. אתמול (א') הבהירה רשת את עמדתה בעניין באמצעות מכתב ששלחה לשר התקשורת, אריאל אטיאס, אשר הגיע לידי "גלובס".

במכתב כותב מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, לשר אטיאס כי בעוד רשת ממתינה להשבת חלקה בדמי הזיכיון, בהתאם להחלטת מועצת הרשות השנייה, היא קוראת ידיעות בתקשורת בדבר כוונה לדחות לערוץ 10 את השבת חובו בגין דמי הזיכיון. "הסדר זה (אם ייערך) מאופיין באי-חוקיות, שכן הוא אינו עולה בקנה אחד עם הוראותיו של חוק הרשות השנייה ועם החלטת המועצה. עם כל הכבוד, לא ניתן לקבל החלטה בדבר הסדר על דחיית או ויתור על תשלומים מבעלי זיכיון אחד, שמשמעותם מניעת השבת כספים המגיעים לבעלי זיכיון אחרים", כתב צנגן.

עוד כתב כי רשת לא תוכל להשלים עם מצב בו תמשיך ותשמש כ"בת-ערובה" עד שיואיל ערוץ 10 להסדיר את חובו, וכי רשת עומדת על החזר לאלתר של מלוא הסכום המהווה את חלקה בסך דמי הזיכיון אותם חייב ערוץ 10, והכל בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.

במכתבו מאשים צנגן את התנהלות הרשות השנייה, וכותב כי "ערוץ 10 נמנע מלשלם שנים ארוכות דמי זיכיון לרשות השנייה בגובה הקבוע בתקנות, בעוד רשת שילמה את מלוא דמי הזיכיון, ולכן הלכה למעשה מימנה רשת את פעילותו של ערוץ 10. העובדה לפיה ערוץ 10 נמנע מלשלם דמי זיכיון לא הובאה לידיעתה של רשת על-ידי הרשות השנייה בכל המועדים הרלוונטיים, זאת חרף העבודה שרשת מימנה בפועל את פעילותה של הרשות השנייה".

עוד כתב צנגן, כי "על הרשות השנייה, כרשות ציבורית, מוטלת חובה לנהוג בהגינות ובשקיפות מלאה, תוך העברת מלוא המידע והעמדת מלוא הנתונים לרשות במועד - קל וחומר בעניין מקורות המימון של הוצאותיה בהם נושאים גופים פרטיים".