אושר ההסכם עם מחזיקי האג"ח בגלובליקום טרייד; דחייה בהחזר החוב תמורת שעבוד נכסים

תעמיד פיקדון ותפעל למכירת אחזקותיה (10%) בחברת הלוויין הרומנית DTH

אסיפת מחזיקי האג"ח של גלובליקום טרייד (לשעבר מילומור סחר) שבשליטת אמנון סלע ואייזיק וולדמן הצביעו בעד אישור הסדר האג"ח שהוצע בתחילת החודש. החברה תעמיד פיקדון כספי ותפעל למכירת אחזקותיה (10%) בחברת הלוויין הרומנית DTH. התמורה תשועבד לטובת מחזיקי האג"ח.

אסיפת האג"ח התקיימה במשרדו של עו"ד בני ברץ, המייצג את החברה. חלק מהמשקיעים ביקשו פיצוי בדרך של שיפור בגובה הריבית על האג"ח בגין הדחייה בהחזר החוב. הנהלת החברה סירבה לכך וטענה ששווי חברת DTH עומד על 80 עד 100 מיליון אירו.

ההסדר כפוף לאישורו של בית המשפט, על פי סעיף 350 לחוק החברות, והפיקדון להבטחת התשלומים למחזיקי האג"ח משתי הסדרות (א' ו-ב') יופקד בחשבון בנק משותף לעו"ד ברץ ולנאמני האג"ח.

גלובליקום עדיין לא פרסמה את התוצאות לסיכום 2008, אך לדוחות האחרונים צורפה הערת "עסק חי" בעקבות הפסד של כ-32 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה החולפת.

הגירעון בהון העצמי הסתכם ב-35 מיליון שקל והגירעון בהון החוזר עמד על כ-28 מיליון שקל. תזרים המזומנים שלילי בהיקף של כ-24 מיליון שקל והחברה לא עמדה בתשלום האג"ח האחרון בסוף 2008.

סך ההתחייבויות של גלובליקום בגין הקרן של אג"ח א' מסתכמות ב-39.6 מיליון שקל והקרן של אג"ח ב' היא 48.6 מיליון שקל. אג"ח א' נסחרת בתשואת זבל של 533%, ואג"ח ב' ב-294%.

בשבוע שעבר דיווח על יישום של תוכנית התייעלות בחברה ובחברות הבנות הכוללת: איחוד מטות חברות הבת של החברה ברומניה תוך הפחתת עלויות התקורה, צמצום פעילות המטה בישראל למינימום ההכרחי וייעול נקודות המכירה של הרשת למכירת מכשירי סלולר ברומניה.