במריל לינץ' העלו את מחיר היעד למניית כי"ל: "כאב בטווח הקצר - רווח בטווח הארוך"

מנהל מחלקת המחקר של מריל לינץ' ישראל מציע להמתין לאחר הדו"חות של הרבעונים הקרובים - ומעלה את מחיר היעד ל-39 שקל, גבוה ב-21.3% משער הפתיחה של המניה ; "השוק יצא מתרדמת החורף במחצית השניה"

מניית כימיקלים לישראל (כי"ל ) החלה את יום המסחר בירידות, שהמהותית שבהם עמדה על 3.1% נמוך יותר משער הבסיס (שער הנעילה של אתמול). ואולם, העלאת מחיר יעד ממריל לינץ' הביא לאיזון המגמה ונכון לשעת הכנת הידיעה, היא יורדת ב-0.6% בלבד. מהסקירה האופטימית ניתן ללמוד כבר מרמת הכותרת - "מה שכואב בטווח הקצר - יוסיף בטווח הארוך".

חיים ישראל, מנהל מחלקת המחקר של מריל לינץ' ישראל מעלה את מחיר היעד ל-39 שקל, גבוה ב-21.3% משער הפתיחה של המניה, וגבוה ב-3 שקלים יותר מההמלצה הקודמת, קרי, העלאה של 8.3% מ-36 שקל. מתחילת השנה עלתה מניית כי"ל ב-23.8% בבורסה בתל-אביב, שם היא נמנית עם המניות הגדולות ביותר של מדד המעו"ף. שווי השוק הכולל של כי"ל הוא 41.49 מיליארד שקל.

לדבריו, "השוק יצא מתרדמת החורף במחצית השניה", הוא כותב בסקירתו מהיום (ג'). ישראל צופה כי הפיחות בשקל ובריאל הברזילאי יתרום לתוצאות - אך הפיחות ברובל מעורר דאגה. זאת, כיוון שרובל חלש מאפשר למתחרה הרוסית אורלקלי (סימול: URKA:RU בבורסת RTS במוסקבה) גמישות יתר בתמחור מחירי האשלג במו"מ לאספקתו לסינים שצפוי להיחתם בקרוב. "למרות שאנחנו מצפים שהם ישמרו על משמעת", הוא כותב.

האנליסט מעריך כי ירידת ערכו של השקל תורמת להפחתה בסעיפי ההוצאות, שבסופו של דבר מדווחים בדולרים אמריקניים. בנוסף, הריאל הברזילאי החלש מעודד את כושר התחרותיות של החקלאים בברזיל.

אם כן, מציע ישראל "להסתכל מעבר לכתם ברבעונים הקרובים ("רבעונים מכוערים", הוא מכנה את הרבעון הרביעי של 2008 ואת הראשון של 2009)". זאת, למרות שבמריל לינץ' צופים עקרונית היקפי מכירות נמוכים בזרחן ובאשלג ("ירדו ביותר ממחצית") ברבעון הרביעי, שאמורים לנבוע מהודו, שם החוזים נקובים בתעריפים קבועים.

לדבריו, ברבעון הראשון בניית המלאים באיזור ים המלח (יתרון אקלימי של כי"ל) יביא לעלויות ייצור גבוהות יותר. היציאה מהרבעונים הבעייתיים, לדעתו, תתרחש על רקע הביקושים והמחירים הגדלים במחירי החנקן, אשלג וזרחן - כמו גם חתימת החוזים עם הסינים, כאמור ("גם בשנות בצורת הביקוש בסין עלה ב-7.9% בממוצע", הוא מציין).

כילכיל

רוצה לדעת לפני כולם מי ממליץ על כיל? הירשם למאני טיים ותדע בלילה מה שכולם יקראו למחרת