שלמה ינאי בשיחת הוועידה: "הרווח השנתי הצפוי של טבע - 2.85-3.05 דולר למניה ב-2009"

(עדכון) מנכ"ל טבע צופה כי המכירות ינועו בטווח שבין 14.1-14.6 מיליארד ד' ; ממוצע תחזיות האנליסטים ללא תוצאות באר - 2.89 דולר למניה, והכנסות של 15.2 מיליארד ד' ; החברה צופה שיפור של 30%-35% ברווח למניה ב-2010

בשיחת הועידה, שכינסה טבע אחרי הצהריים לאחר פרסום הדו"חות הבוקר, התייחס מנכ"ל טבע, שלמה ינאי, לתחזית החברה לשנת 2009.

מנכ"ל ענקית התרופות הישראלית צופה כי המכירות של טבע ינועו ב-2009 בטווח שבין 14.1-14.6 מיליארד דולר, וכי שערי החליפין יהוו מרכיב חשוב בתוצאות. באשר לרווח במונחי מניה, ינאי מסר כי טבע צופה רווח בטווח של 2.85-3.05 דולר למניה.

ממוצע תחזיות האנליסטים בשוק, ללא תוצאות באר הוא כי טבע תרשום רווח של 2.89 דולר למניה, והכנסות של 15.2 מיליארד דולר.

"אנו מצפים ששנת 2009 תהיה שנה מצויינת", אמר ינאי. "אנו מצפים לסיים את האינטגרציה עם באר, ברבעון הראשון-שני של השנה". באשר ל-2010, מן הסתם אני לא יכול לספק תחזית מדוייקת, על רקע אי-הודאות שמשרה המצב הכלכלי העולמי, מה שכן אני יכול לומר, הוא כי החברה צופה שיפור של 30%-35% ברווח למניה ב-2010.

אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של החברה, מסר כי "אנו צופים שיפור בתוצאות, בכל רבעון ורבעון ב-2009". דשא צופה כי ההוצאות של טבע בגין מחקר ופיתוח יעמדו ב-2009 על 7%-7.5% מהמכירות.

טרם פרסום התחזית, פרסמו האנליסטים המקומיים תגובות לדו"חות השנתיים של טבע. סיכמנו אותם לפניכם.

כלל פיננסים ברוקראז': רווחיות גולמית גבוהה ושיעור מס נמוך במיוחד סייעו לטבע

"טבע פירסמה הבוקר תוצאות חיוביות לרבעון הרביעי", כותבת גל רייטר מחטיבת הברוקראז' של בית ההשקעות כלל פיננסים. "למה חיוביות? כי בתקופה כזו זה ממש לא ברור מאליו לעקוף את התחזית ולייצר תזרים מפעילות שוטפת של כמעט מיליארד דולר".

על רקע שיחת הוועידה הממשמשת ובאה ב-15:30, רייטר מזכירה כי טבע עצמה ניפקה תחזית שנתית העולה על 3 דולר למניה ב-2009 כולה, ללא באר, והתחזית בשוק - כולל חברת התרופות שרכשה - עומדת על 2.89 דולר למניה.

בהתייחס לתוצאות, רייטר מציינת כי הרווחיות הגולמית הגבוהה במיוחד ושיעור מס נמוך במיוחד סייעו בעדה של טבע להכות את התחזיות.

IBI: טבע לא תזדקק לגיוס הון כדי לממן את החזר הלוואת הגישור

"בסך הכל דו"ח טוב", כותבות נועה ויסברג ונתלי גוטליב מבית ההשקעות IBI, "אולם הדו"ח הינו של טבע, ואילו החברה הניצבת בפנינו היום היא טבע + בר". מכל פנים, גורסות האנליסטיות כי תזרים המזומנים החזק (כמיליארד דולר, כאמור), מאותת על כך שהחברה המאוחדת לא תזדקק לגיוס הון כדי לממן את החזר הלוואות הגישור.

"בשורת המכירות הציגה טבע מכירות מעט מתחת לתחזיות, בגלל השפעת מט"ח", הן מציינות, ועם זאת, הן מצננות את ההתלהבות מתשואת הדיבינד. "הדיבידנד הרבעוני עלה מ-45 אגורות למניה ל-60 אג'. תשואת הדיבידנד עדיין נמוכה".

לידר שוקי הון: מחיקת המחקר והפיתוח בתהליך היו הפתעה חיובית - ונמוכה מהצפוי

יואב בורגן מבית ההשקעות לידר שוקי-הון דווקא מייחס את החטאת התחזיות בשורת ההכנסות של טבע למכירות גנריות מחוץ לארה"ב - "אשר היו נמוכות יחסית, לפחות מן ההערכות שלנו". לדבריו, פעילות המשאפים היתה חזקה: "מה ש'הציל את היום' היו מכירות חזקות בפעילות המשאפים", בנוסף לפרמטרים שהוזכרו קודם. נציין, כי שיעור המס של טבע לרבעון הרביעי שיקף 6% בלבד מן הרווח המתואם לפני מס.

"הפתעה חיובית גלומה גם בהיקף ההפחתות החשבונאיות הבלתי-תזרימיות בגין רכישת באר", הוא כותב. בורגן מציין, כי מחיקת המחקר והפיתוח בתהליך, שנאמדה ב-1.4 מיליארד ירידת ערך של נכסים בלתי מוחשיים ונכסים אחרים בהיקף של 107 מיליון דולר.

פסגות: "התלות של טבע בקופקסון הופכת בולטת יותר מדי רבעון"

"כפי שהערכנו, תוצאות הרבעון הרביעי של טבע אינן נושאות בשורה מיוחדת", מגיבה לימור גרובר, מנהלת מחקר Sell Side בבית ההשקעות פסגות. "תוצאות רבעון זה שוב מדגישות את חשיבות הקופקסון לתוצאותיה של טבע כאשר הכנסות גבוהות מהצפי ממכירות התרופה, הן בארה"ב והן באירופה פיצו על חולשה (יחסית לציפיותינו) במכירות הגנריות באזורים אלה".

גרובר גורסת כי תרומת הקופקסון המיוצרת בישראל תרמה למיסוי הנמוך שהציגה החברה - שבהתאמה, סייע לטבע לעקוף את תחזית הרווח המתואם למניה. גם גרובר מציעה חומר למחשבה באומרה כי קשה מאד להתייחס לטבע כחברה גנרית טהורה הפועלת בשוק חסין יחסית למיתון: "התלות של טבע בקופקסון הופכת בולטת יותר מדי רבעון", היא כותבת, "ונראה כי הסיכון הטמון בחברה גדול יותר מכפי שהשוק מעריך, בשל התלות בביצועי הקופקסון. התגברות החששות מפני תחרות בגזרת הטרשת הנפוצה בעשור הבא בעקבות השקות צפויות של תרופות חדשות בהחלט מדגישה סיכון זה".

נציין, כי גרובר התריעה כבר טרם הדו"חות על ההשפעה הצפויה של הפיחות בשערי מטבעות המכירה של טבע על התוצאות. "מגמה זו צפויה להימשך ב- 2009 ואף בעוצמה רבה יותר".

אקסלנס: "אם שיעור המס היה נורמלי - טבע הייתה מפספסת את ציפיות השוק"

גלעד אלפר, אנליסט בית ההשקעות אקסלנס-נשואה, הרווח למניה היה חזק מאוד, בזכות שיעור מס נמוך במיוחד (6%). "אם שיעור המס היה נורמאלי בסביבות 11% - טבע הייתה מפספסת את ציפיות השוק בסנט אחד".

לדבריו, לרווחיות הגולמית החזקה מאוד תרמו המכירות החזקות לא פחות של הקופקסון - עלייה של 30% משנה שעברה. "לעומת זאת, המכירות לשוק הגנרי הצפון אמריקני לא עלו מהרבעון השלישי (ברבעון השלישי נרשמה עלייה של 8% וברבעון השני 11%)", ועדיין - הוא מציע - "מוקדם להיבהל מחולשת השוק הגנרי האמריקני".

אלפר ביקש גם לציין כי טבע המשיכה לייצר כמויות מזומנים גדולות "790 מיליון דולר מזומן חופשי לרבעון", מה שגוזר במונחים שנתיים "תשואת מזומן חופשי מרשימה מאוד" של 9%.