א' מבית הנשיא משכה את עתירתה נגד מזוז: לא תתעמת עם הנשיא לשעבר משה קצב

העתירה נמשכה לאחר שנשיאת העליון, דורית ביניש, הבהירה כי בג"ץ אינו מתערב בחקירה ובשיקולי היועמ"ש: "אני מבינה את הטעם הרע שנותר בפיה של המתלוננת, אך איננו יכולים להתערב"

א' מבית הנשיא משכה היום (ד') את העתירה שהגישה נגד היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בשל החלטתו שלא לערוך עימות בינה לבין נשיא המדינה לשעבר, משה קצב.

בדיון שהתקיים בבג"ץ בפני השופטים דורית ביניש, יורם דנציגר וחנן מלצר, העירה הנשיאה ביניש כי בג"ץ אינו מתערב בחקירת המשטרה או בשיקולי היועמ"ש, ובעקבות כך החליטה א' למשוך את העתירה. העתירה הוגשה לאחר שהמשטרה ערכה עימות בין א' ממשרד התיירות, שגם היא התלוננה כנגד הנשיא לשעבר וטענה כי אנס ותקף אותה מינית, לבין קצב.

"אני מבינה את הטעם הרע שנותר בפיה של המתלוננת", אמרה ביניש בפתח הדיון, "אך איננו יכולים להתערב".

החקירה נגד קצב בעניין ההטרדות המיניות, החלה לאחר שא' מבית הנשיא הגישה את התלונה הראשונה. ואולם, בסופו של דבר היא לא נכללה בכתב האישום שהיה אמור להיות מוגש נגד קצב במסגרת הסדר טיעון. זאת, לאחר שבפרקליטות המדינה גילו קשיים בעדויות שלה. חלקים מעדויותיה סתרו עדויות קודמות שלה בחקירת המשטרה.

בסופו של דבר חזר בו הנשיא מההסכמות עם הפרקליטות ולא חתם על הסדר הטיעון, וכתוצאה מכך בוטל כתב האישום. א' ביקשה בעקבות פתיחת התיק מחדש לצורך גיבוש כתב אישום חדש, כי תלונתה תיחקר שוב וכי ייערך עימות בינה לבין הנשיא לשעבר. ואולם, מזוז דחה כאמור את בקשתה.