פאנדטק צמחה ב-15.6% ב-2008 ועקפה את התחזיות: התחזית לרבעון הראשון נמוכה מתחזית השוק אך צפוי שיפור ברבעון השני

התחזית לרבעון הראשון נמוכה מתחזית השוק אך צפוי שיפור ברבעון השני ; ברבעון הרביעי נחתמה עסקה עם בנק אירופי גדול, ולפי ההערכות זהו Bank of Ireland

כחברה שרוב לקוחותיה מגיעים מהמגזר הפיננסי, פאנדטק הצליחה לצלוח את שנת 2008 בצורה מכובדת וצמחה בה ב-15.6%. תוצאות הרבעון הרביעי אולי לא היו מלהיבות, אבל היו בהתאם לתחזיות המונמכות שפאנדטק מסרה, ובשורה התחתונה הן היו גבוהות מתחזיות השוק בסנט אחד למניה.

במקביל לדו"חות 2008 שפורסמו היום, פאנדטק גם מודיעה על לקוח חדש, שהוא בנק אירופי גדול. פאנדטק אינה מדווחת מיהו הבנק, אך לפי ההערכות מדובר ב-Bank of Ireland, והחוזה הוא בהיקף של כמה מיליוני דולרים. עוד מפעילות החברה ברבעון: נסגרו 98 עסקאות חדשות ועוד 7 בנקים חדשים נוספו לרשימת לקוחותיה.

פאנדטק מספקת פתרונות סליקה ועיבוד תשלומים אוטומטיים מאובטחים ובזמן אמת, והיא נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב בשווי 86 מיליון דולר. בניגוד לחברות אחרות שהתייאשו ממסורת מתן התחזיות, פאנדטק מספקת היום תחזיות, אם כי לא ברמה השנתית, אלא רק לשני הרבעונים הראשונים של 2009. פאנדטק צופה הכנסות של 25.5-26.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת כ-28 מיליון דולר ברבעון המקביל ובעוד שתחזית השוק היא ל-28.6 מיליון דולר. ברבעון השני תהיה צמיחה ביחס לראשון, וההכנסות בו יסתכמו ב-27.7-29.2 מיליון דולר.

בשורה התחתונה פאנדטק מצפה להפסד GAAP של 6-14 סנט למניה ברבעון הראשון, כשעל בסיס Non-GAAP יירשם הפסד של 6 סנט למניה (975 אלף דולר) עד רווח של 2 סנט למניה (325 אלף דולר), לעומת תחזית השוק לרווח של 5 סנט למניה. ברבעון השני יחול שיפור גם בשורה התחתונה, כשהתוצאות GAAP ינועו בין הפסד של 6 סנט לרווח של 2 סנט למניה, ועל בסיס Non-GAAP יירשם רווח נקי של 2-10 סנט למניה (325 אלף דולר עד 1.6 מיליון דולר).

בכל הקשור לדו"חות הרבעון הרביעי, בהתאם לתחזית שמסרה ולצפי האנליסטים פאנדטק רשמה הכנסות של 29.8 מיליון דולר. על בסיס GAAP פאנדטק עברה להפסד נקי של 2.2 מיליון דולר. בנטרול תגמולי אופציות ומניות חסומות והפחתות, נרשם רווח נקי Non-GAAP של 833 אלף דולר, שהם 5 סנט למניה. זאת, לעומת רווח נקי של 9 סנט למניה ברבעון הקודם, וגבוה בסנט אחד מתחזית השוק.

כאמור, בשנת 2008 צמחו הכנסות פאנדטק ב-15.6% והן הסתכמו ב-121 מיליון דולר. בתחילת השנה, לפני התעצמות המשבר הכלכלי, ציפו בחברה לצמוח בכ-20%. ברמה השנתית פאנדטק רווחית גם על בסיס GAAP, עם רווח נקי של 1.2 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-8.9 מיליון דולר, שהם 54 סנט למניה.

ההבדל בין הרווח GAAP ל-Non-GAAP נובע, בין היתר, מהוצאה חד-פעמית של 2 מיליון דולר בגין הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים, בשל רכישת חברת רדיוס בשנת 2005. בקופת פאנדטק היו בסוף השנה 42.5 מיליון דולר במזומנים והשקעות.

"למרות אי הוודאות בתנאי השוק וההאטה ברבעון הרביעי הצגנו צמיחה דו-ספרתית בהכנסותינו ב-2008 ויצרנו תזרים מזומנים מפעילות בסך של 13.7 מיליון דולר", אמר ראובן בן-מנחם, מייסד ומנכ"ל פאנדטק. "בהסתכלות קדימה ל-2009, אנו מאמינים שההאטה תמשיך עד למחצית השנה לפחות. למרות החולשה אשר מפגין פלח השוק העליון אנו ממשיכים להצליח למכור מערכותGlobal PAY plus לבנקים אזוריים גדולים. נקטנו צעדים להפחתת ההוצאות ואני מאמין כי אנו ממוצבים היטב להמשך צמיחה כאשר תנאי השוק ישתפרו".

פאנדטק נמצאת בשליטת כלל תעשיות (55.1%) מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר. פאנדטק דיווחה היום על מינויו של אבי פישר, סגן יו"ר אי.די.בי ומנכ"ל כלל תעשיות, ליו"ר פאדנטק. גדעון ארגוב, היו"ר הנוכחי, ימשיך לכהן בדירקטוריון כסגן יו"ר.