כלל ביטוח האריכה ההסכם להעמדת מימון של 400 מיליון שקל לתחנת הכוח של דוראד

כפי שפורסם ב"גלובס" - בכוונת דוראד, שבשליטת א.דורי וקצא"א, לגייס כמיליארד שקל מבנק הפועלים, ועוד 1.6 מיליארד שקל מהגופים המוסדיים, בראשות כלל ביטוח

קבוצת כלל ביטוח פנסיה ופיננסים באמצעות חטיבת כלל מימון, בניהולה של אסתי פרידמן, הודיעה היום כי אישררה את מזכר הכוונות עליו חתמה בינואר אשתקד עם דוראד למימון בניית תחנת הכוח, והאריכה את תוקפו מחדש.

במסגרת זו, אישררה קבוצת כלל ביטוח את כוונתה להעמיד לטובת הפרויקט מימון בהיקף של כ-400 מיליון שקל, בנוסף לאירגון, באמצעות כלל מימון, המימון המוסדי לפרוייקט.

כפי שפורסם ב"גלובס", בכוונת דוראד, שבשליטת א.דורי וקצא"א, לגייס כ-3.6 מיליארד שקל, מהם כמיליארד שקל באשראי בנקאי בהובלת בנק הפועלים , כ-1.6 מיליארד שקל מהגופים המוסדיים - לפי שעה, כ-400 מיליון שקל כאמור מכלל והיתרה מגופים מוסדיים אחרים.

דוראד, בניהולו של דורון גרופר, מתכננת להקים תחנת כוח פרטית בהספק של כ-840 מגוואט באתר קצא"א מדרום לאשקלון עד 2012. בכוונת כלל מימון, שמנהלת את המהלך באמצעות כלל מימון קרדיט בניהול יובל הררי, לפנות לגופים המוסדיים ולנסות לעניינם להשקעה במימון דוראד, כבר בימים הקרובים כפי הנראה.

בכוונת כלל ביטוח לעניין בעסקה את כל הגופים המוסדיים הגדולים בשוק. מרבית הכסף שתעמיד קבוצת כלל, באם יושלם ההסכם ויגיע בעתיד להסכם מחייב, יהיה מכספי העמיתים המנוהלים בכלל ביטוח. נציין כי מדובר בהארכת מזכר הכוונות כשמתן האשראי בפועל עדיין לא עומד על הפרק, וממתין להתפתחויות בעיקר מכיוון הרגולציה.

יובל הררי, מנכ"ל כלל מימון קרדיט שמובילה את המימון הפרויקט, אמר כי "אנו מאמינים כי אופן מימון זה יכול להיות מודל למימון פרויקטים נוספים, תוך שיתוף פעולה בין בנק מוביל (הפועלים, ר.ש.) למוסדיים. דווקא בימים כאלה לאור המשבר בשוק המימון החוץ-בנקאי אנו סבורים כי מימון לפרויקטים תשתיתיים יכול להוות השקעה דפנסיבית אשר אינה מושפעת מסיכוני המאקרו של השוק ואינה חשופה כמו אג"ח קונצרני רגיל להתגברות המיתון" הוסיף.