התשואות חלשות - העזיבות מתגברות: מנהל ההשקעות של הפניקס עוזב

איתן לוי, המכהן כמשנה למנכ"ל הפניקס השקעות ופיננסים, יסיים בסוף מארס את תפקידו אחרי 6 שנים כמנהל ההשקעות ו-18 שנים בהפניקס ; בקבוצה טוענים: אין קשר ל"שיטת הפניקס" שהוכרזה לאחרונה

לאחר שרשמה ב-2008 את התשואות החלשות מקרב קבוצות הביטוח המובילות, הודיעה היום הפניקס, שבשליטת קבוצת דלק, כי מנהל ההשקעות בקבוצה, איתן לוי, הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו. לוי, המכהן כמשנה למנכ"ל הפניקס השקעות ופיננסים, עוזב לאחר כשש שנים כמנהל ההשקעות של הקבוצה וכ-18 שנים בתפקידים בכירים בה, והוא יישאר בחברה עד סוף חודש מארס.

לפי שעה יועברו תפקידו וסמכויותיו של לוי לדרור נגל, מנכ"ל הפניקס השקעות ופיננסים (לשעבר עטרה), שצפוי לבצע עתה הערכה מחדש לגבי המבנה הארגוני של פעילות ההשקעות והפיננסים שתחת ניהולו. יהלי שפי, המנכ"ל היוצא של קבוצת הפניקס, הודה ללוי על תרומתו לקידום ולפיתוח החברה, ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו.

בתפקידו הנוכחי ניהל לוי את תחום ההשקעות הסחירות בחברה, המנהלת נכסים בהיקף של כ-28 מיליארד שקל, וקודם לכן כיהן כאמור בתפקידים שונים בקבוצה. ב-2008 בלטה הפניקס לרעה בניהול השקעותיה ורשמה את התשואות החלשות ביותר בפוליסות המשתתפות ברווחים - אובדן של 30% ריאלי נטו למבוטחיה בשנה שחלפה, או תשואה נומינלית ברוטו של 26%-. כן רשמה את התשואה החלשה ביותר מקרב קרנות הפנסיה הגדולות - תשואה שלילית של כ-20% על סך השקעות הקרן, ותשואה של 31%- בהשקעות החופשיות שלה. זאת, בין היתר עקב השקעות בחו"ל, במוצרים מורכבים, במניות יתר ועוד.

בהפניקס מוסרים כי העזיבה של לוי אינה קשורה ל"שיטת הפניקס" לניהול השקעות באפיקי החיסכון לטווח הארוך, בין היתר באמצעות מעקב אחר מדדים, עליה הודיעה בינואר. נגל אף הדגיש כי "שיטת הפניקס לא מייתרת את אנשי ההשקעות".

בחודש שעבר הודיעה הפניקס כי תסית את השקעותיה בחיסכון הפנסיוני - בביטוחי המנהלים, קרנות הפנסיה וקופות הגמל - מהשקעות ישירות בניהול הקבוצה לניהול השקעות מבוסס מדדים, באמצעות השקעה רק במדדים סחירים בארץ ובחו"ל, ובמטרה לחקות את תשואת השוק. הפניקס הודיעה כי החל מאפריל הקרוב היא תחל לשווק למבוטחיה, בביטוחי המנהלים החדשים שתמכור, אפשרות לניהול החיסכון במסלול החדש - תיק פנסיוני אישי מבוסס מדדים.