יצרנית הדשנים אגריום עלולה לפטר 300 עובדים בחודש הבא

זאת לאחר שבמחסני החברה הצטברו עודפי מלאי רבים שלא נמכרים ; החברה מנסה להימנע מלקצץ את העובדים באופן קבוע, ובשלב ראשון הם יושעו ; בכוונתה של אגריום לבצע מחיקת מלאי בהיקף של 117 מיליון דולר

300 מעובדיה של ענקית הדשנים הקנדית, ומתחרתה של כי"ל הישראלית, אגריום , צפויים לשלם במשרתם בחודש הבא, לפחות באופן זמני, כחלק מצעדי התייעלות של החברה, לאחר שבמחסני יצרנית הדשנים הצטברו עודפי מלאי רבים ועל רקע המיתון העולמי - החברה לא מסוגלת למכור אותם.

החברה מנסה להימנע מלקצץ את העובדים באופן קבוע, אך ייתכן ומהלך זה יהיה בלתי נמנע, בהתאם לביקושים בשוק. העובדים יושעו מעבודתם במכרה אשלג של אגריום בססקצ'ואן שבקנדה, החל מ-11 במארס, לאחר שהמועד שנקבע קודם לכן - 10 בפברואר, נדחה ע"י החברה.

טום דימנט, מנהל מכרה האשלג, ציין כי "המהלך יאפשר לחברה לנהל באופן יעיל יותר את המלאים שהצטברו, ובתקווה שנראה סיבוב פרסה בשטף המכירות, לאור עונת הזריעה הקרבה".

נזכיר כי אגריום הודיעה בשבוע שעבר כי בכוונתה לבצע מחיקת מלאי בהיקף של 117 מיליון דולר על רקע הירידה החדה במחירי הפוספט והחנקן. "העובדה כי הקמעונאית הגדולה בצפון אמריקה מכירה בעובדה שלא תוכל למכור את המלאים שברשותה אותם רכשה במחירי שיא, ללא הורדת מחירים עשויה לסמן את הכיוון למפיצות נוספות", מעריך האנליסט אמיר אדר מהראל פיננסים.

"מחיקת המלאים עשויה לסמן את תחילת התהליך הארוך לקראת חזרה לשיווי המשקל בשוק הדשנים הצפון אמריקני". אדר מסביר כי "העובדה שהקמעונאית הגדולה בצפון אמריקה מכירה בכך שלא תוכל למכור את המלאים שברשותה (אותם רכשה במחירי שיא) ללא ירידה משמעותית במחירים, עשויה לסמן את הכיוון למפיצות נוספות".